Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zilveren E-mailmarketing Award voor Boekvandaag.nl

Woerden, 09 september 2010 - Boekvandaag.nl heeft een zilveren E-mailmarketing Award (EMMA) gewonnen. De aanbieder van dagaanbiedingen op het gebied van reizen, ontving de onderscheiding uit handen van juryvoorzitter Michael Straathof (voorzitter van de e-mail associatie Nederland) tijdens de negende editie van de Nationale E-mailmarketing Conferentie. Air France-KLM en UPC Nederland wonnen beiden een bronzen EMMA. Ondanks dat het niveau van de ingediende cases over het algemeen van goede kwaliteit was, keerde de jury dit jaar geen gouden EMMA uit. Zij was van mening dat er geen case was die er echt bovenuit sprong en waarbij het meeste uit de kanaaleigenschappen was gehaald.

Lef in technische en communicatieve innovatie
Juryvoorzitter Michael Straathof: 'De case van Boekvandaag.nl.nl is bijzonder, omdat het succes van de organisatie puur is te danken aan het transparant en persoonlijk toepassen van e-mail. Ook is lef getoond in de technische en communicatieve innovatie. Tevens waardeert de jury het dat de klant uiteindelijk zelf, door ingegeven voorkeuren en feitelijk klikgedrag, bepaalt wat en hoe vaak hij een aanbieding ontvangt via e-mail. De jury vraagt zich wel af of er niet nog meer te halen valt uit het testen in de inspiratiecyclus op aanbod, frequentie en type boodschappen.'

Brons voor Air France-KLM, 'Anna geeft BlueBiz een persoonlijke (kick)start' De jury prijst de resultaten die zijn behaald met de lanceringscampagne van het nieuwe loyaliteitsprogramma van beide luchtvaartmaatschappijen. In de campagne maakten de deelnemers uit 103 landen kennis met Anna van de servicedesk via een ingenieuze interactieve video. Opvallend waren onder andere de complexe personalisatietoepassingen en remind-me-tomorrow functionaliteit die de member zelf kon instellen.

Brons voor UPC Nederland, 'De UPC Abonneescan Campagne' De jury vindt deze case een voorbeeld voor de e-mailbranche als het gaat om het opzetten van een gefaseerd testplan. Ondanks een niet scherp beschreven doelstelling heeft het uitgebreid testen van velerlei variabelen, ook via multivariate, UPC bepaald geen windeieren gelegd.

De jury
De jury van de E-mailmarketing Awards 2010 bestaat uit Michael Straathof (voorzitter van de e-mail associatie Nederland), Joris de Bruijne (Add to Favorites), Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Paul Petermeijer (BBP) en Michel Schaeffer (bol.com).

____________________________einde persbericht_____________________________ Informatie
Voor meer informatie over de awards en de organisatie van de Nationale E-mailmarketing Conferentie (www.emailmarketingconferentie.nl) kunt u contact opnemen met: BBP / Twinkle
Heidi Bouhuijzen, communicatie- en projectmanager events E: h.bouhuijzen@bbp.nl
T: 0348 - 415 305
Over EMMA's
De E-mail Marketing Awards (EMMA's) worden sinds 2002 jaarlijks uitgereikt, waarbij de Nationale E-mailmarketing Conferentie het vaste podium is. De nominaties voor de EMMA's komen tot stand onder auspiciën van de e-mail associatie Nederland (www.emailassociatie.nl). De e-mail associatie is de brancheorganisatie voor organisaties in Nederland die zich professioneel met e-mail bezig houden. De e-mail associatie dient voor deze organisaties als nieuws-, voorlichtings-, en kenniscentrum. De e-mail associatie lobbyt, adviseert en organiseert kwaliteitszorg, onder andere door het voeren van een keurmerk voor leden.

De e-mail associatie is er onder meer voor opdrachtgevers, adverteerders, adviseurs, (media-)bureau's, bestandseigenaren, Email Service Providers en uitvoerders. Momenteel heeft de vereniging 85 leden.

De e-mail associatie; vertrouwd met Email.

Over BBP
BBP (Beerens Business Press) BV uit Woerden is een mediaonafhankelijke business-to-business uitgeverij, gespecialiseerd in het realiseren van print, digitale en live media. De uitgeverij publiceert onder andere de bladen Telecommerce Magazine, Twinkle en VIP/DOC. Daarnaast organiseert BBP de vakbeurs TCD (de vakbeurs voor Thuiswinkelen, Klantcontact en Dialoog Marketing) de Nationale Emailmarketing Conferentie, European Email Marketing Conference, SES Amsterdam, SES Berlijn, Affiliatedag, Webanalytics Congres en de Nationale Call Center Awards. Meer informatie is te vinden op: www.bbp.nl enwww.emailmarketingconferentie.nl

De EMMA's worden mede mogelijk gemaakt door Experian CheetahMail