Postbedrijf Sandd investeert duurzaam

10/09/2010 09:32

Sandd BV

De strategie van gecontroleerde groei van postbedrijf Sandd is gebaseerd op de pijlers menskracht, eenvoud en (aandacht voor) de klant. Met nieuwe aandeelhouders en een solide financiële basis zal Sandd zijn ambitieuze doelstellingen in de markt voor geadresseerde post en het mkb de komende jaren waarmaken. Ook op het gebied van duurzaamheid maakt Sandd grote stappen.

Investering in wagenpark Sandd

Tijdens een feestelijke ceremonie in het Koopmanshuis van Pon's Automobielhandel in Leusden nam Sandd de eerste sleutel in ontvangst van één van de eerste 73 nieuwe Volkswagen Crafter-modellen. Naar verwachting zal in 2012 het totale wagenpark van Sandd zijn vernieuwd. Deze overeenkomst is, mede dankzij het vertrouwen van Leaseplan Nederland in postbedrijf Sandd, gerealiseerd. Voor Sandd is deze investering een belangrijke stap in het kader van duurzaamheid. Met de nieuwe crafters wordt namelijk een verbruiksbesparing en een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot gerealiseerd. En daarmee is de Crafter voor Sandd, naast duurzaamheid, ook op het gebied van efficiency en comfort voor de chauffeur, de ideale (post)bestelwagen.

Volledig Klimaatneutraal

Gert-Jan Morsink, CEO Sandd: "Sandd was in 2008 het eerste postbedrijf dat volledig klimaatneutraal opereerde. Dat is tot op de dag van vandaag zo. Naast de besparing die de nieuwe crafters bijdragen, wordt de overige CO2 al volledig gecompenseerd. In totaal neemt Sandd hiermee een voorschot op de steeds hogere normen voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in de postmarkt, zoals bij Europese aanbestedingen. Door deze forse investering in het wagenpark benadrukt Sandd dat duurzaamheid van groot belang is voor de organisatie."

Sandd

Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en een betrouwbare goede kwalitatieve dienstverlening bezorgt Sandd sinds 2001 geadresseerd drukwerk voor een uiteenlopende klantenkring van postorderaars tot banken, verzekeraars, tijdschriften en direct mails tot loterijen en charitatieve instellingen. De doelstelling van Sandd is een marktaandeel van 20-25%.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.sandd.nl


Noot voor de redactie:

Achtergrondinformatie (