Fight cancer brengt éénmalig het Fight Magazine uit.

10/09/2010 10:09

KWF Kankerbestrijding

Amsterdam, 9 september 2010 - Fight cancer, het eigenzinnige label van

KWF Kankerbestrijding, brengt in samenwerking met Sanoma Uitgevers éénmalig het Fight Magazine uit. Het is een eigentijds en positief magazine over kanker met als doel jongvolwassenen bewust te maken van kanker en hen te motiveren om Fight cancer te steunen, op wat voor manier dan ook.

In het magazine komen betrokkenen vanuit diverse invalshoeken aan het woord. De ambassadeurs van Fight cancer; Gigi Ravelli, Dennis van der Geest en Aram van der Rest geven hun visie op wat voor hun belangrijk is in het leven. Daarnaast vertellen jonge mensen die kanker hebben gehad over hun ervaring met de ziekte. Bekende Nederlanders, waaronder Birgit Schuurman en Giel Beelen, vertellen over gezond leven en hun zondes en jonge toponderzoekers lichten toe waar de bijdragen aan worden besteed. Tot slot wordt de lezer geïnformeerd over hoe je in actie kunt komen voor Fight cancer.

Landelijke verspreiding

Eind augustus is Fight Magazine al bij de abonnee oplage van MIND Magazine meegestuurd. Vanaf de maand september zal het ook in de abonnee-oplage van Cosmopolitan, Marie Claire, Flair, Viva en Flow worden meegestuurd. Vanaf 24 september is Fight Magazine ook gratis verkrijgbaar bij de losse verkoop van Viva en Flair bij alle verkooppunten in Nederland. Daarnaast wordt Fight Magazine verspreid via o.a. hogescholen, fitnesscentra, jongerenpatiëntenverenigingen, studentenverenigingen, bioscopen en uitgedeeld tijdens evenementen en festivals.

Love life. Fight cancer.

"Fight Magazine heeft een positieve insteek waarmee we op een laagdrempelige en sympathieke wijze jongvolwassenen bewust willen maken van de noodzaak van kankerbestrijding. De cijfers maken namelijk duidelijk dat de strijd tegen kanker nog lang niet is gewonnen. 83.000 mensen krijgen jaarlijks de diagnose kanker te horen, dat zijn er 9 per uur. Het geld dat met acties in het magazine wordt opgehaald, draagt direct bij aan wetenschappelijk kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning" zegt Anne-Marije Haijtink, Brand en Marketing Manager

KWF Kankerbestrijding / Fight cancer.

Meer informatie: www.fightcancer.nl.

Over Fight cancer

Fight cancer zet zich als jong en eigenzinnig actielabel van KWF Kankerbestrijding in om geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek naar kanker, voorlichting en patiëntenondersteuning. Fight cancer wil mensen bewust maken van de noodzaak van kankerbestrijding en roept iedereen op tot actie.





http://www.fightcancer.nl/magazine/