Ingezonden persbericht



Starwood Hotels & Resorts opent eerste Aloft Hotel in Europa

Aloft Brussels Schuman biedt stedelijk design tegen een redelijke prijs in de hoofdstad van Europa

Brussel - 1 september 2010: Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.® (NYSE:HOT) opende op 1 september 2010 zijn allereerste Aloft Hotel op het Europese vasteland: Aloft Brussels Schuman is inderdaad de eerste Europese vestiging van dit nagelnieuwe en trendy Aloft®-hotelconcept.

Aloft Hotels biedt een modern design volgens cityinspiratie. Voor de hotelgast gaat het om een onvergetelijke ervaring tegen een redelijke prijs.

Aloft Brussels Schuman - het gebouw is eigendom van de Thornsett Group - biedt België een eigentijdse stijl tegen een best wel schappelijke prijs. Het hotel ligt in het hart van de bruisende Europese wijk en telt 147 kamers in loftstijl waaronder 3 Breezy Lofts (Aloft's hoogst persoonlijke interpretatie van het suiteconcept) en verder een trendy bar in een luchtige lobby, een snackhoek op basis van het 'grab-and-go'-concept en vele elementen met een stedelijk-industrieel designkarakter. In de lijn van de W-hotels werd de unieke 'urban look' van Aloft geconcipieerd om de Europese hotelscène op stelten te zetten.

Aloft Hotels heeft sinds juni 2008 al meer dan 40 hotels geopend, en het merk is door deze spectaculaire wereldwijde start meteen hét gespreksthema in de hotelwereld. Aloft was al aanwezig in vijf landen: de Verenigde Staten, Canada, China, de Arabische Emiraten en India. België is dus de zesde bestemming. Met Aloft Brussels Schuman is het eerste hotel op Europese bodem nu een feit, maar Aloft blijft zijn wereldwijde expansie voortzetten met reeds geplande openingen in India, Thailand, de Verenigde Staten en - in 2012 - Groot-Brittannië.

"De lancering van Aloft in Europa onderstreept de sterkte van het Starwood-netwerk en de kracht van het Aloft-concept", stelt Brian McGuinness, Senior Vice President, Specialty Select Brands, Starwood. "Aloft legt de klemtoon op kwaliteitsdesign en een redelijke prijs. Zoiets gaat wereldwijd over de tongen en lokt een groeiend aantal regelmatige reizigers. Aloft is in feite een van de belangrijkste merklanceringen in de geschiedenis van de hotelsector. Zo'n internationale expansie, zo vroeg in de levenscyclus van het merk, is zonder voorgaande."

Roeland Vos, President, Starwood Hotels & Resorts EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika) voegt eraan toe: "We zijn erg opgetogen dat we Aloft mogen presenteren in Brussel, overigens de aangewezen keuze voor de lancering van Aloft in Europa. De strategische ligging, in het hart van de Europese wijk, toont duidelijk hoe het merk zijn nieuwe en innoverende aanpak wil aanbieden in de belangrijkste locaties van de vier hoeken van de wereld."

Onuitgegeven zijn de uitnodigende ruimtes die Aloft Brussels Schuman creëert. Zij gaan de sfeer dynamiek inblazen met de aangeboden interactie: hotelgasten kunnen hier afspreken en elkaar ontmoeten, de krant lezen, werken op hun portable pc, zich een beetje ontspannen met een partijtje biljart of met hun vrienden een glas drinken in het gemeenschappelijke salon re:mixSM of in de bar w xyzSM. Die bar w xyz koestert de ambitie om op korte termijn uit te groeien tot "the place to be" in de Europese wijk. In de bar w xyz zijn zowel hotelgasten als de vertrouwde figuren uit de wijk welkom: de ideale plek om met vrienden te genieten van een cocktail of een flink stuk van de nacht weg te dansen op de beats van de uitgenodigde dj's.

De kamers zijn ruim (minstens 28 m²) en helder. Ze dragen de stempel van het merk, met plafonds die bijna drie meter hoog zijn, enorme vensters en ultracomfortabele bedden, maar ook met royaal bemeten 'walk-in' douches en badproducten van Bliss® Spa. Elke kamer is ook uitgerust met een - kosteloos aangeboden - draadloze internetverbinding en een unieke oplossing voor plug-and-playconnectiviteit, compatibel met de meeste elektronische apparatuur. Zo is ook een vlotte aansluiting op het 42" flatscreen mogelijk. Op die manier wordt de kamer tegelijk een echt high-techkantoor én een entertainmentruimte.

De reiziger heeft de mogelijkheid zich te ontspannen en te herbronnen in de fitnessruimte re:chargeSM terwijl er ook nog de ruimte re:fuelSM is, een restauratiehoek die 24 uur per dag en 7 dagen per week lekkere, smakelijke en gezonde gerechten aanbiedt naast allerlei snacks en dranken om mee te nemen.

Voor werkvergaderingen, opleidingen en andere presentaties zijn er de Tactic-lokalen: creatieve ruimtes, uitgerust met de audiovisueel materiaal van de nieuwste generatie, voor groepen tot 50 personen.

Aloft Brussels Schuman is het 5e Starwood hotel in België na Le Méridien Brussels, Sheraton Brussels Hotel, Sheraton Brussels Airport Hotel en Four Points by Sheraton Brussels.


- Einde -

Over Aloft Hotels

Aloft werd bedacht om de klassieke en zeer voorspelbare 'select'-service van de hotelsector te ondergraven en biedt een open, doordringende conceptie met cityinspiratie en een 'client'-beleving tegen redelijke prijzen. Net zoals de W-hotels een tiental jaar geleden het conformisme van de high-end hotelsector onderuit haalden, schept Aloft vandaag nieuwe opschudding in diezelfde sector met het oog op een nieuwe generatie reizigers. De Aloft Hotels zijn aangepast aan scherpzinnige consumenten met oog voor design, die inderdaad zijn opgegroeid met de democratisering van design. Het merk steunt op zijn technologisch DNA en werpt zich sinds kort op tot pionier in de hotelsector met de lancering van het eerste automatische inchecksysteem met toegang zonder sleutel in Aloft Lexington (Massachusetts, VS). Aloft heeft in de 18 maanden na zijn lancering 40 hotels geopend, en met nog 10 nieuwe geplande openingen in 2010 is Aloft voortaan zowat wereldwijd vertegenwoordigd, van Abu Dhabi tot Baltimore, van Dallas tot Peking. Voor meer informatie surft u naar www.alofthotels.com.

Aloft Hotels legt u trots - en naar het voorbeeld van de andere merken binnen de Starwood groep - het Starwood Preferred Guest® programma voor. Dit programma betekent een ommekeer tegenover de klassieke aanpak door geen enkele beperkingsdatum op te leggen voor de uitwisseling van punten tegen kosteloze overnachtingen. Voor meer informatie surft u naar www.spg.com.

About Starwood Hotels and Resorts Worldwide, Inc.

Starwood Hotels and Resorts Worldwide, Inc. is one of the leading hotel and leisure companies in the world with 1000 properties in nearly 100 countries and territories with 145,000 employees at its owned and managed properties. Starwood Hotels is a fully integrated owner, operator and franchisor of hotels, resorts and residences with the following internationally renowned brands: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, and the recently launched Aloft®, and Element SM. Starwood Hotels also owns Starwood Vacation Ownership, Inc., one of the premier developers and operators of high quality vacation interval ownership resorts. For more information, please visit www.starwoodhotels.com.