Gezinnen besparen 400.000 euro op dagje uit


ZWOLLE, 20100910 -- In de maand augustus hebben consumenten via www.Uitmetkorting.nl en andere websites van Sizl BV ruim 1,7 miljoen euro besteed aan toegang voor dagjes uit. Zij hebben hiermee in totaal ruim 400.000 euro bespaard op de toegangsprijzen voor pretparken, dierentuinen, musea en sauna's.

Consumenten weten dat er op internet veel korting te behalen is. Steeds meer mensen gaan op zoek naar een kortingsactie voordat ze überhaupt bepalen waar ze naartoe gaan voor een dagje uit. De parken realiseren zich steeds meer dat deze grote behoefte aan korting bestaat. Onder andere Walibi World en Attractie- en Vakantiepark Slagharen hanteren variabele toegangsprijzen die afhankelijk zijn van drukke of juist minder drukke dagen. Zo kunnen consumenten geld besparen door van te voren hun bezoek met korting te reserveren. Daarnaast maken dagattracties ook steeds meer gebruik van kortingsbonnen en andere acties voor korting op toegangsprijzen.

Sizl BV, een internet media bedrijf in Zwolle, speelt hier handig op in. Het bedrijf is in mei 2009 opgericht en startte aan het eind van de zomer van 2009 de website www.KortingKaartjes.nl. De resultaten van deze website waren positief en om snel door te kunnen groeien heeft Sizl halverwege april 2010 de website Uitmetkorting.nl overgenomen. Uitmetkorting.nl is al 4 jaar actief in het verzamelen van aanbiedingen voor dagjes uit. Na een periode van hard werken aan de nieuwe backoffice en structurering van de websites is er een top seizoen gedraaid. Op dit moment heeft Sizl meerdere websites in het "vrijetijdsbesteding" segment die dit jaar al 5 miljoen bezoekers ontvingen. Ruim 400.000 nieuwsbriefleden en 10.000 social media followers ontvangen regelmatig de beste aanbiedingen via email of op hun Hyves of Facebook profiel.

In de beginfase van Sizl stonden een aantal pretparken en dierentuinen twijfelachtig tegenover de korting acties op de websites van Sizl. Dat tij is gekeerd. Veel parken zien in hoe de websites van Sizl bijdragen aan de promotie en de online verkoop van kaarten. Anne Rakhorst, business development manager bij Sizl: "Steeds meer dagattracties gebruiken onze websites om via aanbiedingen hun park te vullen. Voor het park is dit goed, wij kunnen er van leven en de bezoekers vinden het natuurlijk ook leuk. Dus iedereen is tevreden."

Sizl





Sizl