Saxion
BR>
do 09 september 2010
Saxionstudenten voeren Media Battle voor beste reclamecampagne
Van maandag 13 tot en met vrijdag 17 september werken studenten van
Saxion en de Hogeschool Utrecht voor de tweede keer samen in de 'Media
Battle'.
De eerste wedstrijd vond in februari plaats in Enschede. Dit keer zijn
de studenten en ondernemers te gast bij de Hogeschool Utrecht.
De Media Battle is een strijd tussen verschillende multidisciplinaire
studententeams van Saxion (Academie Toegepaste Kunst & Techniek) en
Hogeschool Utrecht (Kenniscentrum Communicatie & Journalistiek).
Creatieve studenten teams buigen zich tijdens deze week over een aantal
communicatievraagstukken van bedrijven uit de regio Utrecht. Voor
bedrijven is dit een unieke kans om meerdere crossmediale oplossingen
te krijgen voor problemen die ze in hun bedrijfsvoering tegenkomen.
Met een sterk toenemend aantal nieuwe communicatiekanalen als internet,
mobiele telefonie, games, digitale televisie, podcasting en
narrowcasting is het voor de ondernemer steeds moeilijker om aandacht
te krijgen voor een product of dienst. Naast kennis van media is veel
creativiteit nodig om een specifieke doelgroep op het juiste moment en
via het goede kanaal te informeren.
Bedrijven krijgen tijdens de Media Battle de kans om gebruik te maken
van de expertise van hbo-studenten die kennis hebben van deze nieuwe
wijze van communiceren. Deze keer doen Deloitte, Hi Society,
Greenberry, Beixo, Media Plaza, One Shoe, Sanoma Digital en TFC mee aan
de Media Battle.
Presentatie 17 september
De teams krijgen een week om hun concepten uit te werken. Op vrijdag 17
september vanaf 12.00 uur presenteren de studenten in de vorm van een
`pitch' de resultaten aan de jury en alle geïnteresseerde bedrijven uit
de regio Utrecht op de gelijknamige hogeschool.
De derde Media Battle staat gepland voor februari 2011en speelt zich
weer af bij Saxion in Enschede. Geïnteresseerde bedrijven kunnen nu al
contact opnemen met Tim Roosen van Saxion (t.p.roosen@saxion.nl).
____________________ Zoek