Gemeente Den Haag

Gemeente richt tijdelijk verzamelpunt incidenten ouderenzorg in


* Laatste wijziging: 13 september 2010

De gemeente Den Haag richt als onderdeel van een onderzoek naar de kwaliteit van de ouderenzorg een verzamelpunt in voor incidenten in de ouderenzorg.

Inwoners van Den Haag kunnen bij dit verzamelpunt digitaal een melding maken wanneer zij vinden dat een instelling voor ouderenzorg in Den Haag niet juist gehandeld heeft. Het bureau dat de kwaliteit van de ouderenzorg onderzoekt, inventariseert de klachten en neemt deze mee in de presentatie van het onderzoek. Het onderzoek wordt voor 1 oktober 2010 afgerond.

Tot en met zondag 26 september kunnen voorvallen worden gemeld bij dit meldpunt. Hagenaars kunnen ook bellen met het gemeentelijk ContactCentrum, telefoon 14 070. Medewerkers van de gemeente kunnen helpen bij het invullen van het digitale formulier. Dat is te vinden op www.denhaag.nl/ouderenzorg

Taak van het Rijk

De kwaliteit van de ouderenzorg is formeel geen taak van de gemeente, maar van het Rijk. Toch wil de gemeente Den Haag dit graag zelf onderzoeken omdat er in de afgelopen maanden enkele duidelijke signalen binnen zijn gekomen die er op wijzen dat de zorg voor ouderen niet zou voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Doel van het onderzoek is vast te stellen of de klachten op zichzelf staan, of dat er sprake is van een trend.