Gemeente Den Haag
Gemeente richt tijdelijk verzamelpunt incidenten ouderenzorg in
* Laatste wijziging: 13 september 2010
De gemeente Den Haag richt als onderdeel van een onderzoek naar de
kwaliteit van de ouderenzorg een verzamelpunt in voor incidenten in de
ouderenzorg.
Inwoners van Den Haag kunnen bij dit verzamelpunt digitaal een melding
maken wanneer zij vinden dat een instelling voor ouderenzorg in Den
Haag niet juist gehandeld heeft. Het bureau dat de kwaliteit van de
ouderenzorg onderzoekt, inventariseert de klachten en neemt deze mee in
de presentatie van het onderzoek. Het onderzoek wordt voor 1 oktober
2010 afgerond.
Tot en met zondag 26 september kunnen voorvallen worden gemeld bij dit
meldpunt. Hagenaars kunnen ook bellen met het gemeentelijk
ContactCentrum, telefoon 14 070. Medewerkers van de gemeente kunnen
helpen bij het invullen van het digitale formulier. Dat is te vinden op
www.denhaag.nl/ouderenzorg
Taak van het Rijk
De kwaliteit van de ouderenzorg is formeel geen taak van de gemeente,
maar van het Rijk. Toch wil de gemeente Den Haag dit graag zelf
onderzoeken omdat er in de afgelopen maanden enkele duidelijke signalen
binnen zijn gekomen die er op wijzen dat de zorg voor ouderen niet zou
voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Doel van het onderzoek is vast
te stellen of de klachten op zichzelf staan, of dat er sprake is van
een trend.