KPN NV

KPN Nieuws

KPN start nieuwe campagne met Sven Kramer

Datum

13 september 2010

Nummer

057

Vandaag start KPN een nieuwe communicatiecampagne rondom Interactieve TV. In de campagne staat de dienst Programma Gemist centraal. De nieuwe Generatie KPN campagne gaat over een herkenbare Nederlandse situatie waarin topschaatser Sven Kramer de hoofdrol speelt. Zijn vriendin Naomi van As zit thuis op de bank en kijkt steeds het programma terug waarin Sven tijdens een schaatswedstrijd uit zijn pak scheurt. Dit fragment laat ze daarna via Programma Gemist meerdere malen zien aan vrienden en bekenden zien. Nederland maakt in deze campagne voor de eerste keer kennis met KPN als sponsor van het schaatsen. Sinds 1 juli 2010 is KPN hoofdsponsor van de KNSB.

Programma Gemist

Uit onderzoek van KPN blijkt dat Nederlanders steeds meer gewend raken aan de mogelijkheden die Interactieve TV te bieden heeft. Met Live TV pauzeren en Programma Gemist heeft de kijker de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe een avondje tv kijken eruit ziet en is men niet meer gebonden aan de programmering zoals deze in de gids vermeld staat. Met Programma gemist kunnen kijkers op een later tijdstip gemiste TV programma's van Nederland 1,2 en 3 tot twee dagen, in hoge kwaliteit, terugkijken. Met een Pluspakket kunnen klanten programma's van Ned 1, 2, 3 RTL 4,5,7,8, Net5, SBS6 en Veronica tot tien dagen na de uitzending in hoge kwaliteit terugkijken. Op dit moment maakt een derde van de klanten (Interactieve TV) maakt gebruik van de dienst Programma Gemist. Per maand worden 6 programma's gekeken via Programma Gemist.

Samenwerking Sven Kramer & KPN

Sven en KPN hebben onlangs een contract afgesloten. Hierin is vastgelegd dat Sven voor minimaal 1 jaar aan KPN verbonden zal zijn. Sven zal een rol spelen in de communicatiecampagne en daarnaast zal hij tijdens diverse KPN evenementen actief zijn. Alle activiteiten van Sven zijn in overleg met zijn werkgever TVM vastgesteld. KPN is sinds 1 juli 2010 hoofdsponsor van de KNSB. Het schaatsen in Nederland verbindt vele mensen voor de buis, langs de baan en op de ijzers. Als Nederlandse dienstverlener wil KPN een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de Nederlandse schaatssport zodat alle Nederlanders kunnen blijven genieten van dat wat schaatsen te bieden heeft.

Over TV van KPN

Met een marktaandeel van meer dan 22% is KPN de tweede aanbieder op de markt voor Digitale TV in Nederland. KPN heeft de ambitie om in 2010 en de daaropvolgende jaren zijn positie op de Nederlandse TV markt te versterken. Digitale TV van KPN is in twee vormen beschikbaar: Interactieve TV en Digitenne. Interactieve TV is interessant voor consumenten die graag zelf willen kiezen op welk moment zij programma's en video's (terug)kijken. Live TV Pauzeren, Programma Gemist, Videotheek Thuis en het opnemen en bewaren op de harddiskrecorder (tevens digitale ontvanger) zijn belangrijke functies van Interactieve TV. Inmiddels maken 170.000 klanten gebruik van Interactieve TV. KPN heeft de ambitie om in 2012 1,5 miljoen klanten te hebben die TV kijken via KPN. Voor Interactieve TV is het noodzakelijk om internet van KPN te hebben. De kosten voor het basispakket Interactieve TV zijn ¤ 10,- per maand. Naast Interactieve TV van KPN biedt KPN klanten een alternatief met Digitenne. Digitenne is verkrijgbaar voor ¤ 8,50 per maand. Voor meer informatie kijk op: www.kpn.com/tv.

Om de nieuwe campagne te bekijken, klik hier: http://www.kpn.com/corporate/overkpn/pers/mediatheek/video.htm




KPN NV