Ingezonden persbericht


Nicolette verrast studenten met vleeswaren
na ontgroening

Slagersdochter deelt voedzame vleeswarenhapjes uit tijdens eerste editie Week van de Vleeswaren

Amsterdam, maandag 13 september 2010 ­ Als aftrap van de Week van de Vleeswaren bereidt Nederlands bekendste slagersdochter Nicolette van Dam vandaag in de slagerij van haar vader vleeswaren tot heerlijke en voedzame hapjes. Samen met een EHBO team deelt Nicolette de hapjes uit aan studenten in Amsterdam die net hun ontgroening achter de rug hebben en wel wat extra bouwstoffen kunnen gebruiken. Onder het motto 'Vleeswaren, een wereld aan variatie' start daarmee de eerste editie van de Week van de Vleeswaren die duurt tot en met zondag 19 september 2010. In deze week wordt de veelzijdigheid van in Nederland geproduceerde vleeswaren op tal van manieren onder de aandacht gebracht. Nicolette van Dam is ambassadrice van de Week van de Vleeswaren.

Fotograaf Rutger Geerling.Klik op de foto's voor hoge resolutie.

Week van de Vleeswaren
De Week van de Vleeswaren heeft als doel om bij een breed publiek de kennis over vleeswaren te vergroten en nieuwe variatiemogelijkheden met vleeswaren onder de aandacht te brengen. In supermarkten en slagerijen kunnen klanten de vele variaties van vleeswaren zelf proeven. Vleeswarenproducenten delen deze week in hun eigen omgeving heerlijke vleeswaren uit op scholen en sportclubs. En bij bedrijven worden rondleidingen georganiseerd voor mensen die geïnteresseerd zijn in een baan in de branche. De Week van de Vleeswaren is een initiatief van de Vereniging voor de Nederlandse Vleeswarenindustrie (VNV) en wordt mede mogelijk gemaakt door het Productschap Vee en Vlees.

Voor meer informatie over de Week van Vleeswaren kijk op www.weekvandevleeswaren.nl

Een video van de actie met Nicolette van Dam is vanaf morgenochtend 09.00 uur hier te zien.

Noot voor de redactie,