Ingezonden persbericht


NIEUWE UPS CAMPAGNE ZET

DE KRACHT VAN LOGISTIEK IN KIJKER

Er schuilt een enorm competitief voordeel in logistiek en niemand slaagt erin dat zo goed te benutten als UPS

AMSTERDAM, 13 september 2010 - Na tien jaar van hard werrk en een investering van miljarden dollars in een geslaagde hervorming van het bedrijf lanceert UPS (NYSE:UPS) vandaag een communicatieplatform om aan te tonen hoe het de concurrentie achter zich heeft gelaten en het ruimste aanbod logistieke diensten in de sector heeft.

Het communicatieplatform, dat van start gaat met een nieuwe reclamecampagne in de Verenigde Staten, Mexico, het Verenigd Koninkrijk en China, richt zich op het vermogen van UPS om bedrijven van elke omvang of sector, waar ook ter wereld te helpen om de kracht van logistiek te benutten om de groei aan te wakkeren en een betere concurrentiepositie te behalen op de wereldwijde markt.

De reclamecampagne werd ontworpen door Ogilvy & Mather Worldwide. De creatieve elementen van het platform hebben als centraal thema 'We â(TM)¥ Logistics'. Dit thema geeft de passie weer van UPS om transport- en supply chain oplossingen te leveren die haar klanten een concurrentievoordeel kunnen bieden. De eerste advertenties komen vandaag in omloop in de Verenigde Staten, Mexico en het Verenigd Koninkrijk, gevolgd door China op 20 september. UPS zal haar nieuwe advertenties tonen via diverse media waaronder de geschreven pers, televisie en digitale media, maar ook via een aantal unieke 'out of home' projecten. UPS zal de campagne ook ondersteunen via verschillende sociale media.

'Mensen zien logistiek vaak enkel als het verplaatsen van goederen naar de juiste plaats op het juiste tijdstip', aldus Scott Davis, voorzitter en CEO van UPS. 'Maar met meer dan een eeuw ervaring heeft UPS laten inzien dat logistiek ook een krachtig hulpmiddel kan zijn om bedrijven te helpen hun producten als eerste op de markt te krijgen, operationeel doeltreffender te werken, geld te besparen en de loyaliteit van klanten te verhogen. Vooral in de economie van vandaag hebben bedrijven een voorsprong nodig. Dankzij een perfecte beheersing van de logistiek kan UPS daarvoor zorgen.'

De nadruk van de nieuwe reclamecampagne op logistiek is een weerspiegeling van de evolutie van UPS, in het bijzonder tijdens afgelopen tien jaar. UPS is vanaf 1999 genoteerd op de beurs en is sindsdien steeds meer diensten gaan aanbieden, voornamelijk via de overname van meer dan 40 bedrijven, waaronder toonaangevende bedrijven voor weg- en luchttransport, douanediensten, financiering en internationale handelsdiensten.

Hierdoor is de relatie van UPS met heel wat klanten zo veel meer geworden dan enkel het aanbieden van transportdiensten. Bijvoorbeeld:


* UPS heeft een in-house hersteldienst voor laptops opgericht voor een bekende computerfabrikant, met door het bedrijf gecertificeerde technici, vlakbij de wereldwijde air hub Worldport in Louisville. In slechts 24 uur kan UPS laptops herstellen, aanpassen en terugsturen naar hun eigenaars. Zo kan het computerbedrijf beter voldoen aan de behoeften en deadlines van zijn klanten.
* Een groot telecommunicatiebedrijf droeg zijn 'kit, pack and ship' activiteiten over aan UPS. Zo kan het bedrijf de 16 faciliteiten voor orderverwerking en distributie centraliseren op één UPS-locatie. Dat bespaart belangrijke verwerkingstijd en geld en zorgt ook voor een betere dienstverlening aan de klanten.
* Voor een wereldwijde groothandel in boeken betekent ecologisch zaken doen goed zaken doen. Toen het bedrijf de hoeveelheid papier die gebruikt werd doorheen de supply chain wilde verminderen, richtte het zich tot UPS voor een oplossing. UPS ontwikkelde de eerste papierloze oplossing ter wereld om internationale transportdocumenten digitaal te genereren. Zo kon het bedrijf niet alleen voldoen aan zijn milieudoelstellingen, maar verbeterde het ook de accuraatheid van de orderverwerking bij de groothandelaar en bespaarde het tijd en geld.

'Het leveren van pakketten zal altijd onze basisactiviteit blijven, maar vandaag de dag kunnen we bij UPS zoveel meer betekenen voor onze klanten,' merkte Davis op. 'Onze uitgebreide logistieke oplossingen kunnen grote ondernemingen helpen om flexibeler te worden en geven kleine bedrijven de middelen om op wereldwijde schaal mee te dingen. Niemand is beter gepositioneerd om bedrijven te helpen gebruik te maken van de kracht van logistiek dan UPS.'

Voor meer informatie over de nieuwe communicatiecampagne van UPS en de vele manieren waarop UPS bedrijven wereldwijd helpt om het concurrentievoordeel van logistiek te benutten, kunt u terecht op www.thenewlogistics.com.

UPS (NYSE:UPS) is wereldwijd marktleider op het gebied van logistiek. De onderneming biedt een ruim gamma oplossingen waaronder het vervoer van pakketten en vracht; het bevorderen van internationale handel en het inzetten van geavanceerde technologieën om de zakelijke wereld efficiënter te beheren. UPS heeft haar hoofdkwartier in Atlanta, VS, en is wereldwijd actief in meer dan 220 landen en gebieden. Meer informatie over het bedrijf vindt u op www.ups.com. De bedrijfsblog staat op www.blog.ups.com. Voor het meest recente nieuws van UPS kunt u surfen naar www.pressroom.ups.com.




Ingezonden persbericht