Ingezonden persbericht


Wegvervoer werkt aan positief imago
TLN start interne campagne

Transport en Logistiek Nederland (TLN) start een interne campagne voor werkgevers en hun chauffeurs om goed en positief gedrag te stimuleren. Met als doel om samen te werken aan bewustwording en, waar nodig, verbetering van de positieve beeldvorming over de sector transport en logistiek. De interne campagne is onderdeel van de publiekscampagne 'Zonder transport staat alles stil' om het imago van de transportsector te ondersteunen. Zonder transport staat alles stil. Het is de boodschap die Transport en Logistiek Nederland (TLN) gebruikt in de publiekscampagne, maar een positief imago creëren houdt meer in dan vertellen dat de sector onmisbaar is. Het imago wordt ook voor een groot deel bepaald door de sector zelf, namelijk door ervaringen die weggebruikers onderling onderweg hebben. De chauffeurs zijn het visitekaartje van de sector. Daarom start TLN een interne campagne voor werkgevers en hun chauffeurs om goed en positief gedrag te stimuleren. Met als doel om samen te werken aan bewustwording en, waar nodig, verbetering van de positieve beeldvorming.

Veel bedrijven besteden in de communicatie naar chauffeurs al aandacht aan zaken zoals correct rijgedrag, representativiteit, veiligheid en milieubewustzijn. De interne campagne van TLN ondersteunt bedrijven met instrumenten waarmee de dialoog met chauffeurs verder kan worden aangegaan. TLN-leden en niet-leden kunnen hiertoe een voorlichtingspakket aanvragen. Dit pakket bevat onder andere een PowerPoint presentatie, een kalender met praktische tips, themaposters, ansichtkaarten en sleutelhangers. Hiermee kunnen werkgevers direct aan de slag om de belangrijke rol te benadrukken die chauffeurs hebben in het verbeteren van het imago van de sector als geheel.