Ingezonden persbericht

PERSBERICHT 13 september 2010

Timing geeft doen-functies glans
Gerda Havertong geeft startsein voor nieuw communicatiethema.

Apeldoorn, 13 september 2010
Begin september heeft Gerda Havertong door middel van storytelling de aftrap gegeven voor het nieuwe communicatiethema van uitzendorganisatie Timing. De actrice kroop in de rol van schoonmaakster en vertelde zo het verhaal dat Timing wil verspreiden. Namelijk: geef doen-werk weer de glans die het verdient! Storytelling als communicatiemethode neemt toe in populariteit, vanwege de retentie en inleving. Naast de onthulling van de nieuwe pay-off 'wij doen' is tevens de volledig nieuwe website www.timing.nl live gegaan.

Timing is flexspecialist in het bemiddelen van lager tot middelbaar werk en wil met het nieuwe communicatiethema duidelijk maken dat je trots mag zijn op dit 'doen-werk'. Wiecher Hakse, Marketing Manager: "Over uitvoerende functies wordt vaak minder hoog opgegeven. Timing vindt dit onterecht: doeners zijn juist essentieel voor onze economie en het bedrijfsleven. Ze vormen de ruggengraat van onze economie, van onze samenleving. De mensen op kantoor, in de techniek, op de werkvloer, in de zorg. Al die doeners hebben we hard nodig. Dat is reeds gebleken tijdens de staking van schoonmakers en vuilnisophalers eerder dit jaar. Timing maakt zich al tijden sterk voor de erkenning van hun belangrijke status en nu onderstrepen we dat met ons nieuwe communicatiethema."

Momenteel bestaat 70% van de banen op de arbeidsmarkt in Nederland uit uitvoerend werk en volgt 60% van de huidige scholieren een VMBO-opleiding. Bijna 81% van de uitzendkrachten van Timing heeft een VMBO of MBO opleiding. Door de toepassing van geavanceerde instrumenten worden opdrachtgevers bewust gemaakt van de kwaliteit en kwantiteit van flexwerkers. Hiermee wordt beoogd de positie en erkenning van deze groep werknemers te verbeteren en indirect daarmee de organisatie.

Timing heeft een landelijk netwerk van ruim 55 vestigingen op A-locaties en heeft daarnaast tientallen Incompany vestigingen. Zij zendt met name kandidaten op VMBO en MBO niveau uit. De organisatie kent een veelzijdige dienstverlening. Uitzenden, detacheren, werving & selectie, payrolling, Incompany Services en EU Services. Daarmee voorziet het uitzendbureau in de totale personeelsbehoefte van klanten. Timing is onderdeel van Asito Dienstengroep. Voor meer informatie over Timing: www.timing.nl.

Einde persbericht

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht