Reisorganisator lanceert nieuwe labels voor zeer exclusieve reizen


Wintersportmarkt biedt nog volop nieuwe kansen

HANK, 20100914 -- Met de eerste bladeren die van de bomen vallen gaan we alweer langzaam aan wintersport denken. Zo is er bij reisorganisator Travel On Top afgelopen zomer hard gewerkt aan de ontwikkeling van een aantal nieuwe merken waarbij gemikt wordt op nichemarkten, zoals skiën in Canada.

Mikken op nichemarkten

Directeur Else Schepers van Travel On Top gelooft volop in kansen op de wintersportmarkt in tegenstelling tot de wat sombere berichten in de pers van vorige week. Zij verklaart: "De Nederlander is al sinds jaren een wintersportfanaat, dit weten we uit de jarenlange ervaring die we hebben met het merk SkieninFrankrijk (Time Out Tours). Met de nieuwe merken SkieninCanada, SkieninAmerika en SkiExclusief gaan we uit van nieuwe doelgroepen en vooral nieuwe kansen".

Lancering stap voor stap

SkieninCanada.nl is deze week gelanceerd en is met enthousiasme ontvangen. Het brede aanbod van accommodaties strekt zich uit over 3 regio's in Canada; British Colombia, Alberta en Québec. De vergevorderde skiër moet absoluut gaan heliskiën of heliboarden in Canada. "We zijn al jaren actief in de wintersportmarkt in Frankrijk en merkten vorig jaar al dat er groeiende aandacht was voor wintersport in Canada. Net als bij andere Olympische bestemmingen is het jaar na de Olympische Spelen een stijgende vraag zichtbaar", vult Else Schepers aan.

Het aanbod van SkieninAmerika.nl kent bijna twintig skigebieden waar de skimogelijkheden onbegrensd zijn, vandaar de interessante optie om een skisafari door diverse gebieden te doen. Verder zijn activiteiten als paragliden, sneeuwscootertochten, ballonvaren of gewoon een dagje ontspannen in één van de vele spa's veel gevraagde activiteiten. SkieninAmerika.nl zal in oktober gelanceerd worden.

SkiExclusief.nl is het meest prestigieuze label en kent een speciale doelgroep; de wintersporter die zijn of haar vakantie willen laten spatten van luxe en comfort. SkiExclusief richt zich op de absolute bovenkant van de wintersportmarkt en zal op de Miljonair Fair in december officieel gelanceerd worden. Else Schepers licht vol vertrouwen toe:" Er wordt ons wel vaker gevraagd of het nu wel het juiste moment is om nieuwe merken te lanceren maar wij kiezen juist strategisch voor dit moment. Consumenten willen best geld uitgeven, maar verwachten dan wel topkwaliteit. Het is een oud patroon wat al decennia zichtbaar is bij consumentenbestedingen. Daarnaast willen we graag innoveren, vanuit de drang naar innovatie kiezen we liever de aanval met mooie nieuwe producten dan de verdediging met goedkope budgetreizen."