Boekpresentatie: wat verwachten klanten van banken en verzekeraars

13/09/2010 13:55

VODW Marketing

PERSUITNODIGING

"Financiële instellingen verkeren in identiteits- en relatiecrisis"

EERSTE BOEK DAT BESCHRIJFT WAT KLANTEN VERWACHTEN VAN BANKEN EN VERZEKERAARS

Op woensdag 15 september, precies twee jaar na de val van Lehman Brothers, presenteren Roger Peverelli en Reggy de Feniks hun nieuwe boek: 'Reinventing Financial Services. What consumers expect from future banks and insurers'. 'Reinventing Financial Services' is het eerste boek sinds het uitbreken van de financiële crisis dat de klant centraal stelt. Voor het boek interviewden de auteurs meer dan 50 bestuurders van banken en verzekeraars over de hele wereld. Het boek wordt gepresenteerd tijdens een executive seminar in Amsterdam, waaraan vier grote internationale financiële instellingen hun inhoudelijke bijdrage leveren: Allianz, Barclays, Danske Bank Group en Zurich Financial Services.

Sinds het uitbreken van de crisis is 'klant centraal' een veelgehoorde kreet. In 'Reinventing Financial Services' beschrijven de auteurs of en zo ja hoe banken en verzekeraars daar invulling aan geven.

"De gebeurtenissen van de afgelopen twee jaar laten zich kort samenvatten: banken en verzekeraars zijn zowel in een identiteitscrisis als in een relatiecrisis beland. Een identiteitscrisis omdat het fundament van de branche is weggeslagen, een relatiecrisis omdat de relatie tussen financiële dienstverleners en consumenten ernstig is beschadigd. De oorzaken hiervan maken snelle oplossingen onmogelijk.", aldus Peverelli en De Feniks.

De auteurs zijn kritisch optimistisch over de sector: "Uit de vele gesprekken die wij wereldwijd hebben gevoerd, blijkt dat de klant vrijwel nooit onderwerp van gesprek is in de top van ondernemingen. De gesprekken gaan over de balans, buffers, risico en kosten. Twee jaar na de val van Lehman is iedereen nog druk met overleven en het op orde krijgen van zaken. Maar het is niet allemaal kommer en kwel. Integendeel. Iedereen die wij hebben gesproken, wil wel degelijk werk maken van het centraal stellen van de klant, maar men worstelt vooral nog met het hoe. Evengoed was het niet zo moeilijk om voor het boek meer dan 100 goede voorbeelden te vinden van klantgerichte nieuwe initiatieven van financiële instellingen van over de hele wereld."

Roger Peverelli is partner bij VODW, één van de meest oorspronkelijke strategische adviesbureaus van Nederland. Reggy de Feniks is partner bij het strategisch adviesbureau 9senses in Spanje. Beiden werken voor financiële instellingen over de hele wereld en geven geregeld lezingen.

Boekpresentatie en executive seminar 'Reinventing Financial Services'

Datum: Woensdag 15 september 2010

Tijd: 9.00 uur - 13.00 uur

Locatie: Hilton Hotel, Amsterdam

Bijdragen: Roger Peverelli, Reggy de Feniks, Allianz, Barclays, Danske Bank Group, Zurich Financial Services