Nedstat

een nieuwe online engagement studie

Nedstat publiceert de resultaten van een nieuwe online engagement studie

Amsterdam, 15 september 2010 - Nedstat kondigt de publicatie aan van "A `No-Excuses' Approach to Measure Engagement in the Digital World", een white paper geschreven door Eric T. Peterson van Web Analytics Demystified.

Het white paper presenteert een praktische benadering voor het meten van online engagement en gaat in op best practices van belangrijke klanten van Nedstat uit verschillende sectoren, zoals retail, media, de reisbranche en de overheid.

Het eenvoudig te begrijpen framework en de actiegerichte handleiding in de studie geven online marketeers de mogelijkheid om een begin te maken met het meten van engagement, vooral wanneer de standaard performance metrics niet van toepassing zijn. De bevindingen laten zien dat elk inzicht in het gedrag en de voorkeuren van engaged visitors de online ervaring aanzienlijk verbeterd. Dit creëert waarde voor zowel de organisatie als de klant.

"Voor de meeste van onze klanten kan online succes niet direct uitgedrukt worden in termen van `conversie ratio' of `online omzet'. Hun performance indicator is `engagement'", aldus Michiel Berger, SVP Digital Business Analytics Innovation bij Nedstat. "Onze oplossing biedt een eenvoudige manier om een engagement profiel te maken voor elke bezoeker. Dit kan gebruikt worden om te bepalen welke content en marketing kanalen leiden tot lange termijn relaties".

"Bij Web Analytics Demystified hebben we lang gestreefd naar nieuwe succesmetingen die waarde toevoegen aan de bestaande digitale metingen van onze klanten", zegt Eric T. Peterson, auteur en consultant bij Web Analytics Demystified, Inc., wereldwijd leidend op het gebied van strategic digital measurement consultancy. "Engagement vindt vooral weerklank bij online marketeers en eigenaren van bedrijven. We spreken dan ook onze dank en waardering uit voor de bekwaamheid van Nedstat op dit gebied en voor het feit dat zij hun klanten de mogelijkheid geven om zich te ontwikkelen en vorderingen te maken op het gebied van web analytics".

Een overzicht van het white paper zal op 6 oktober worden gepresenteerd door Eric T. Peterson tijdens een live webcast. Deelname is gratis en voor iedereen toegankelijk. Het downloaden van het white paper en het registreren voor de webcast kan via www.nedstat.nl/engagement-meten.

Over Web Analytics Demystified and Eric T. Peterson Web Analytics Demystified werd opgericht in 2007 door de internationaal bekende auteur en voormalig JupiterResearch analist Eric T. Peterson. De organisatie levert objectieve, strategische ondersteuning aan ondernemingen die ernaar streven het optimale uit hun investeringen in web analytics te halen. Door het gat te overbruggen tussen meettechnologieën en business strategieën, heeft Web Analytics Demystified honderden ondernemingen over heel de wereld ondersteuning geboden, waaronder veel bekende retailers, financiële instellingen en aanbieders van online media. Lees meer op
www.webanalyticsdemystified.com, e-mail Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. of bel
+1 (503) 282 2601
marin