een nieuwe online engagement studie
Nedstat publiceert de resultaten van een nieuwe online engagement studie
Amsterdam, 15 september 2010 - Nedstat kondigt de publicatie aan van "A
`No-Excuses' Approach to Measure Engagement in the Digital World", een
white paper geschreven door Eric T. Peterson van Web Analytics
Demystified.
Het white paper presenteert een praktische benadering voor het meten
van online engagement en gaat in op best practices van belangrijke
klanten van Nedstat uit verschillende sectoren, zoals retail, media, de
reisbranche en de overheid.
Het eenvoudig te begrijpen framework en de actiegerichte handleiding in
de studie geven online marketeers de mogelijkheid om een begin te maken
met het meten van engagement, vooral wanneer de standaard performance
metrics niet van toepassing zijn. De bevindingen laten zien dat elk
inzicht in het gedrag en de voorkeuren van engaged visitors de online
ervaring aanzienlijk verbeterd. Dit creëert waarde voor zowel de
organisatie als de klant.
"Voor de meeste van onze klanten kan online succes niet direct
uitgedrukt worden in termen van `conversie ratio' of `online omzet'.
Hun performance indicator is `engagement'", aldus Michiel Berger, SVP
Digital Business Analytics Innovation bij Nedstat. "Onze oplossing
biedt een eenvoudige manier om een engagement profiel te maken voor
elke bezoeker. Dit kan gebruikt worden om te bepalen welke content en
marketing kanalen leiden tot lange termijn relaties".
"Bij Web Analytics Demystified hebben we lang gestreefd naar nieuwe
succesmetingen die waarde toevoegen aan de bestaande digitale metingen
van onze klanten", zegt Eric T. Peterson, auteur en consultant bij Web
Analytics Demystified, Inc., wereldwijd leidend op het gebied van
strategic digital measurement consultancy. "Engagement vindt vooral
weerklank bij online marketeers en eigenaren van bedrijven. We spreken
dan ook onze dank en waardering uit voor de bekwaamheid van Nedstat op
dit gebied en voor het feit dat zij hun klanten de mogelijkheid geven
om zich te ontwikkelen en vorderingen te maken op het gebied van web
analytics".
Een overzicht van het white paper zal op 6 oktober worden gepresenteerd
door Eric T. Peterson tijdens een live webcast. Deelname is gratis en
voor iedereen toegankelijk. Het downloaden van het white paper en het
registreren voor de webcast kan via www.nedstat.nl/engagement-meten.
Over Web Analytics Demystified and Eric T. Peterson
Web Analytics Demystified werd opgericht in 2007 door de internationaal
bekende auteur en voormalig JupiterResearch analist Eric T. Peterson.
De organisatie levert objectieve, strategische ondersteuning aan
ondernemingen die ernaar streven het optimale uit hun investeringen in
web analytics te halen. Door het gat te overbruggen tussen
meettechnologieën en business strategieën, heeft Web Analytics
Demystified honderden ondernemingen over heel de wereld ondersteuning
geboden, waaronder veel bekende retailers, financiële instellingen en
aanbieders van online media. Lees meer op
www.webanalyticsdemystified.com, e-mail Dit e-mailadres is beschermd
tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. of bel
+1 (503) 282 2601
marin
Nedstat