Ingezonden persbericht


-persbericht-

LANCERING UITGAANSMAGAZINES NL40&NL50

Amsterdam, 27 augustus 2010

Op 15 september worden de uitgaansmagazines NL40 en NL50 gelanceerd. Eindhoven en Groningen krijgen hiermee beiden een nieuw gratis blad met alle informatie over wat er te doen valt in de stad, inclusief een uitgaansagenda.

Met de lancering van NL40 en NL50 treden Eindhoven en Groningen in de voetsporen van de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Daar verschijnen respectievelijk NL10, NL20, NL30 en NL70. De NL-bladen publiceren artikelen over kunst en cultuur, uitgaan, winkelen en restaurants en dienen als gids voor vrijetijdsvermaak in de steden waar ze verschijnen.

"We hebben lang uitgekeken naar deze lancering, en het enthousiasme is enorm, zowel in de steden als bij onszelf," aldus hoofdredacteur Pamela Wilhelmus. "Elke stad heeft zijn eigen stijl en eigen charme, het is geweldig leuk om al deze bladen te maken en zo de ziel van de stad bloot te leggen en te ontsluiten voor de inwoners én de bezoekers. We zijn eigenlijk een soort Lonely Planet van het uitgaansleven in de Nederlandse steden. Ook Eindhoven en Groningen hebben elk heel sterk hun eigen stijl. Fascinerend om te zien."

Uitgever van de magazines is NL Unlimited, dat in 2003 werd opgericht toen NL20 het levenslicht zag. Dat begon onder de vleugels van uitgeverij PCM. Inmiddels heeft Boomerang Creative Media* de magazines overgenomen en onder leiding van Wilhelmus een flinke facelift gegeven. In 2005 werd NL20 opgevolgd door NL10, in 2007 kwamen daar NL30 en NL70 bij, en anno 2010 wordt dit viertal dus aangevuld met de NL40 en de NL50.

Remco Duinkerken, uitgever van de bladen ziet de toekomst rooskleurig in. "Met de lancering van de NL40 en NL50 zijn we het pad van verbreding ingeslagen. Dat pad is nog lang, we zitten boordevol ideeën."

*NL Unlimited is onderdeel van Boomerang Creative Media, dat bekend werd met zijn freecards. Het media-aanbod van Boomerang bestaat naast de bekende Freecards en de NL Magazines uit diverse ambient media en Radio Decibel.


Noot voor redacties


Voor meer informatie (