Ingezonden persbericht


Hoofdsponsor ING nodigt jongeren uit zich aan te melden voor selectiedag Ballenjongens (m/v) gezocht voor Nederlands elftal

Amsterdam - 14 september 2010. Het Nederlands elftal kan niet zonder ballenjongens. Voetbalgekke jongens en meisjes tussen de 12 en18 jaar kunnen zich vanaf vandaag via hoofdsponsor ING opgeven om kans te maken om ballenjongen of -meisje van Oranje te worden. Ze worden dan uitgenodigd om mee te doen aan een selectiedag. Een oud speler van het Nederlands elftal bekijkt op de selectiedag wie de juiste kwaliteit en mentaliteit heeft. Per wedstrijd mogen 14 jongeren deze belangrijke taak uitvoeren. Zij mogen ieder ook nog eens vier mensen meenemen die vanaf de tribune mogen toekijken.

De eerstvolgende selectiedag vindt plaats op 8 oktober 2010 bij FC Delta Sports '95 in Houten. ING biedt haar klanten tussen de 12-18 jaar de mogelijkheid zich vanaf vandaag hiervoor op te geven via www.ing.nl/jongeren. Hierdoor maken ze kans als ballenjongen geselecteerd te worden voor de eerstvolgende wedstrijden van het Nederlands elftal tegen Zweden op 12 oktober of tegen Turkije op 17 november 2010. Beide wedstrijden worden gespeeld in de Amsterdam Arena. Op de selectiedag worden verschillende oefeningen gedaan onder begeleiding van een oud international waarbij wordt gekeken naar motivatie, snelheid, sociale vaardigheden en enthousiasme van de jongeren. Goed kunnen voetballen is dus zeker geen vereiste, enthousiasme des te meer. Hoofdsponsor ING werkt bij de werving nauw samen met de KNVB.

Onvergetelijke ervaring

ING richt zich via de sponsoring van de KNVB en het Nederlands elftal vooral op de jeugd. Monique Opdam, directeur Communicatie: "Voetballen is bij jongens en meisjes heel populair. Honderdduizenden kinderen en jongeren voetballen bij clubs. Meisjesvoetbal is zelfs de snelst groeiende sport in Nederland. De internationals zijn grote voorbeelden en ING kan hen via het hoofdsponsorschap letterlijk dichterbij brengen. Dat is natuurlijk een onvergetelijke ervaring. Het werven van ballenjongens past daarom volledig in onze sponsorstrategie. Het is fantastisch dat we dit samen met de KNVB mogelijk kunnen maken." Eerder dit jaar al mocht een schoolklas exclusief op bezoek bij een training van het Nederlands elftal en maakte ING het mede mogelijk dat kinderen die klant zijn vragen mochten stellen aan de bondscoach tijdens de KNVB kinderpersconferentie.

ING Sponsor van Oranje

De KNVB en de ING zijn een langetermijnverbintenis aangegaan tot en met het WK van 2018. De ambitie van ING is om samen met de KNVB te investeren in een succesvolle toekomst van het Nederlandse voetbal. Naast het sponsorschap van de KNVB is ING Nederland ook betrokken bij de lobby om in samenwerking met België het WK 2018 of WK 2022 naar de lage landen te halen


- Einde bericht -



Ingezonden persbericht