Ingezonden persbericht


Nokia richt zich op volgende miljard internetgebruikers

Londen, 15 september 2010 - Nokia presenteert vandaag zijn strategie om de volgende miljard internetgebruikers aan te sluiten. Dit gaat het bedrijf doen door gebruik te maken van zijn unieke positie en kracht om opkomende markten te voorzien van geavanceerde en tegelijkertijd betaalbare mobiele telefoons en lokaal relevante Ovi-diensten. De Nokia-visie 'Connecting People' die verder reikt dan alleen telefonie, was een belangrijk onderwerp op de laatste dag van het jaarlijkse Nokia World 2010 en vormt een aanvulling op de aankondiging van een nieuwe smartphoneserie en geüpdatet Ovi-diensten. Nokia onderstreept zijn betrokkenheid bij opkomende markten met een vernieuwd portfolio van geavanceerde mobiele toestellen. Ook legt het bedrijf de nadruk op het belang van internetdiensten in een wereld waar vier op de vijf mensen binnen het bereik van een mobiel netwerk verkeren.

Innovatie en vernieuwd portfolio
Na de recente introductie van de Nokia X3 Touch and Type lanceert Nokia nu zijn tweede touch and type-telefoon: de Nokia C3 Touch and Type. Dit toestel combineert een touchscreen met een traditioneel toetsenbord en is een betaalbare telefoon met klassiek design.