Beste slogan komt uit Hilversum
publicatiedatum: woensdag 15 september 2010
Hilversum heeft over het algemeen genomen een redelijk toeristisch
imago. De bekendheid van de stad heeft natuurlijk vooral te maken met
het Mediapark. Dat blijkt uit het toeristisch imago-onderzoek 2010 van
lagroup en NBTC-NIPO Research.
In totaal deden achttien steden mee aan dit onderzoek, waarvan
Hilversum de kleinste is. Dat betekent echter niet dat deze gemeente
overal onderaan staat, ze scoort regelmatig beter dan enkele grotere
steden. Vooral de sfeer en het totale productaanbod scoort relatief
goed. In het algemeen eindigt Hilversum laag in de middenmoot.
Eén categorie springt er echter uit. De slogan `Hilversum, mediastad in
't groen' is volgens de ondervraagden (voor de helft toeristen in
Hilversum en voor de helft overige Nederlanders) de best passende
slogan van Nederland. Daarmee wint het van slogans als `Er gaat niets
boven Groningen' en `I Amsterdam'.
In het rapport vallen ook aanbevelingen te lezen voor de gemeente. De
onderzoekers vinden dat Hilversum beter in kaart moet brengen wat het
aanbod is. Nu is dat toch teveel versnipperd. Ze stellen voor dat eerst
aan te passen om daarna pas het, geringe, aanbod uit te breiden.
Gemeente Hilversum