Gemeente Hilversum

Beste slogan komt uit Hilversum

publicatiedatum: woensdag 15 september 2010

Hilversum heeft over het algemeen genomen een redelijk toeristisch imago. De bekendheid van de stad heeft natuurlijk vooral te maken met het Mediapark. Dat blijkt uit het toeristisch imago-onderzoek 2010 van lagroup en NBTC-NIPO Research.

In totaal deden achttien steden mee aan dit onderzoek, waarvan Hilversum de kleinste is. Dat betekent echter niet dat deze gemeente overal onderaan staat, ze scoort regelmatig beter dan enkele grotere steden. Vooral de sfeer en het totale productaanbod scoort relatief goed. In het algemeen eindigt Hilversum laag in de middenmoot.

Eén categorie springt er echter uit. De slogan `Hilversum, mediastad in 't groen' is volgens de ondervraagden (voor de helft toeristen in Hilversum en voor de helft overige Nederlanders) de best passende slogan van Nederland. Daarmee wint het van slogans als `Er gaat niets boven Groningen' en `I Amsterdam'.

In het rapport vallen ook aanbevelingen te lezen voor de gemeente. De onderzoekers vinden dat Hilversum beter in kaart moet brengen wat het aanbod is. Nu is dat toch teveel versnipperd. Ze stellen voor dat eerst aan te passen om daarna pas het, geringe, aanbod uit te breiden.