The voice of Holland interactief door mobiel internet

16/09/2010 12:02

Vodafone Libertel NV

Vodafone en RTL 4: The voice of Holland interactief door mobiel internet

Mobiele internettoepassingen verrijken talentenshow

16 september 2010 - The voice of Holland laat de off- en online wereld op een vernieuwende en interactieve wijze in elkaar overlopen. De beelden en informatie op verschillende media vullen elkaar aan zodat ze de kijkervaring verrijken. Als partner van The voice of Holland ondersteunt Vodafone het tv-programma van RTL 4 met mobiele internettoepassingen. Vanaf 17 september 2010 is het programma wekelijks te zien bij de familiezender.

The voice of Holland is een geheel nieuwe talentenjacht, waarbij interactie tussen de kijker en het programma een grote rol speelt. Vodafone maakt het voor de kijker mogelijk om via een tweede scherm, namelijk dat van de mobiele telefoon of laptop, op interactieve wijze extra informatie te krijgen over het programma en de kandidaten. Daarnaast kunnen kandidaten en kijkers met elkaar communiceren via een mobiele app en houden de kandidaten via mobiel internet hun fans altijd en overal op de hoogte van hun belevenissen. Door sociale media zelf slim in te zetten kan de kandidaat bijdragen aan zijn of haar eigen succes. Ook buiten de uitzendingen kunnen fans de ontwikkelingen rondom The voice of Holland op internet volgen. Er zal een reporter actief zijn, die eigen reportages maakt en deze verspreidt via Facebook, Hyves en Twitter.

In aanloop naar het programma konden kandidaten online auditie doen via hun webcam, waarbij hun zangkwaliteit door software werd geanalyseerd en beoordeeld. Tevens konden bezoekers de audities online bekijken en een cijfer geven.

"Een belangrijk onderdeel van The voice of Holland is de interactie tussen het publiek, de kandidaten en de coaches. Door het koppelen van TV aan online en mobiel is er een verrassende samenwerking ontstaan waardoor de ultieme interactie mogelijk wordt. Dit gaat een nieuw elan geven aan het medium televisie", zegt John de Mol, namens producent Talpa, de drijvende kracht achter het project.

Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 4: "The voice of Holland is de nieuwste stap op het gebied van formats met talent en groot amusement. Op alle fronten is vernieuwd, zowel in het programma als daaromheen. Samen met Vodafone worden alle moderne kanalen ingezet om het publiek een fantastische tijd te geven met The voice of Holland."

Bart Hofker, directeur Consumentenmarkt Vodafone Nederland over de samenwerking: "De integratie van verschillende media maakt The voice of Holland tot een ware interactieve belevenis. Vodafone laat hiermee zien wat er met mobiel internet allemaal mogelijk is."

Over The voice of Holland

The voice of Holland is ontwikkeld door Talpa en wordt uitgezonden op RTL 4. In deze talentenshow gaan Nick & Simon, Jeroen van der Boom, VanVelzen en Angela Groothuizen op zoek naar nieuwe soloartiesten en duo's. De presentatie van The voice of Holland is in handen van Martijn Krabbé. De voorrondes hebben al achter de schermen plaatsgevonden. Oproepen, een actieve speurtocht in het land en de mogelijkheid om online auditie te doen leverden 7.000 inschrijvingen op. Hieruit zijn 150 talenten geselecteerd die van start gaan in het programma. Zij treden direct met de Edwin Evers Band op voor publiek of begeleiden zichzelf op hun eigen instrument. Na een blind audition, waarbij de coaches enkel de stem horen, beslissen zij welke talenten zij in hun team willen. Vervolgens strijden de teams tegen elkaar onder aanvoering van een van de topartiesten. De winnaar van deze bijzondere talentenjacht, krijgt onder meer een platencontract.

Uitzending: RTL 4, wekelijks vanaf vrijdag 17 september tussen 20.30 uur en 22.30 uur.

Website: www.thevoiceofholland.com





http://www.thevoiceofholland.com/