Van Niekerk naar Intomart GfK

16/09/2010 17:05

Intomart GfK

Intomart GfK heeft per 1 januari 2011 Paul van Niekerk aangetrokken als directeur Media Onderzoek. In deze functie zal Van Niekerk verantwoordelijk zijn voor de nationale mediabereiksonderzoeken die worden uitgevoerd door Intomart GfK. Van Niekerk is momenteel nog directeur van SPOT, het kenniscentrum voor televisiereclame.

Paul van Niekerk zal persoonlijk nauw betrokken zijn bij het continue televisieonderzoek (in opdracht van SKO), radio-onderzoek (RAB-JIC) en bij Adware Media Solutions. Marion Appel blijft verantwoordelijk voor het internetonderzoek (STIR), printonderzoek (NOM), het Waarderingsonderzoek en voor media ad hoc onderzoek.

Leendert van Meerem, algemeen directeur bij Intomart GfK over Van Niekerk:

"Met Paul halen we een zeer ervaren onderzoeker op het gebied van media en advertising in huis. Met het complexer worden van het medialandschap hebben we gezocht naar verbreding van ons team en wij versterken hiermee onze topstructuur. Daarnaast is Paul sterk gericht op service en iemand die de wensen van de markt als geen ander kent."

Paul van Niekerk over zijn benoeming:

"Intomart GfK is in Nederland en ook wereldwijd een van de sterkste partijen op het gebied van markt- en mediaonderzoek. Het is fantastisch om daarbinnen met mijn eigen expertise te kunnen gaan opereren. Ik ben gefascineerd door media en communicatie en ik kan mij daar bij Intomart helemaal op uitleven. Maar het is ook commercieel een uitdagende functie. Er worden geregeld nieuwe tenders uitgeschreven voor de nationale bereiksonderzoeken en de concurrentie is fors. Elke keer zullen we weer het meest innovatieve voorstel moeten uitbrengen. Ik zie er naar uit om daar samen met het mediateam van Intomart GfK mijn bijdrage aan te leveren."

Over Intomart GfK:

Intomart GfK, gevestigd te Hilversum en onderdeel van de GfK Group, is verantwoordelijk voor Mediaonderzoek en Custom Research van GfK in Nederland.

Intomart GfK is sterk vertegenwoordigd zowel binnen de wereld van het mediaonderzoek als in de sectoren van overheid en bedrijfsleven. Zij stuurt aan op hoogwaardig onderzoek door de toepassing van innovatieve methoden en technieken gecombineerd met branchedeskundigheid en ouderwetse degelijkheid en kwaliteit.