Verlaging btw en vrijkomen spaarloon stimuleert verbouwingsplannen

16/09/2010 17:06

VELUX Nederland B.V.

De Meern, 16 september 2010. Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy in opdracht van VELUX Nederland blijkt dat 74 procent van de consumenten op de hoogte is van de verlaging van het btw-tarief op arbeidsloon voor renovatie en herstelmaatregelen van woningen van twee jaar of ouder. 77 procent is op de hoogte van het vrijkomen van het spaarloon. Deze maatregelen van de overheid maakt het voor consumenten interessant om juist nu te gaan verbouwen. 13 procent van de respondenten geeft aan dat de verlaging van het btw-tarief een belangrijke drijfveer is om juist nu een verbouwing te laten uitvoeren. Voor 5 procent van de respondenten maakt het vrijkomen van het spaarloon het aantrekkelijk om nu te gaan verbouwen.

De laatste 20 jaar is er steeds meer aandacht gekomen voor wooncomfort en het binnenklimaat van woningen. Zowel uit milieuoogpunt als het besparen van energiekosten. Uit onderzoek blijkt dat de maatregelen van de overheid zoals het verlaagde btw-tarief van 6%, het vrijkomen van het spaarloon en subsidieregelingen op isolatieglas het voor huiseigenaren nog interessanter maken om juist nu te gaan renoveren. Niet alleen het verbouwen van een woning is hierdoor aantrekkelijker, maar ook het nemen van energiebesparende maatregelen, zoals het extra isoleren van muren en daken of het vervangen van glaselementen en ramen vallen onder de renovatiemaatregelen die huiseigenaren laten uitvoeren.





http://www.velux.nl/vervanging