Backbase gepositioneerd in Gartner Magic Quadrant


Voor Horizontale Portal software

AMSTERDAM, 20100916 -- Backbase, software ontwikkelaar van next generation Portal Solutions, maakt vandaag bekend dat zij door Gartner Inc., in het `Niche' kwadrant van de `Magic Quadrant' voor horizontale portals is gepositioneerd. (1) Gartner plaatst leveranciers in het `Niche' kwadrant op basis van visie en het vermogen van de onderneming om die visie internationaal uit te kunnen voeren. "Het feit dat Backbase is opgenomen in het Magic Quadrant is een enorme mijlpaal in de historie van onze onderneming. Hiermee krijgt het Nederlandse Backbase wederom internationale erkenning. Het geeft aan dat onze baanbrekende `portal-less' portal benadering de toekomst is." zegt Gerbert Kaandorp, CTO Backbase.

"Door vol in te zetten op een moderne web georiënteerde (WOA) architectuur, zorgt Backbase voor een paradigma verschuiving in de internationale Portal markt. Widgets en lichtgewicht portal principes zorgen ervoor dat enterprise Portal projecten ontwikkeld kunnen worden in een fractie van de tijd vergeleken met traditionele portals. "

Volgens Gartner "zal de Widget aanpak in 2015 meer gebruikt worden dan de traditionele portlet methode".

"Qua product visie blijft Backbase zich 100% focussen op e-business georiënteerde portal scenario's voor o.a. online self-service, customer communities en persoonlijke start pagina's. Wij richten ons op dé uitdaging van iedere e-business executive: het verbeteren van de online customer experience." zegt Jouk Pleiter, CEO van Backbase. "Wij helpen onze klanten om hun traditionele, vaak logge en verouderde klant portalen te transformeren naar een modern Customer Engagement platform."

Over het `Magic Quadrant'

De copyrights 2010 van het `Magic Quadrant' zijn van Gartner Inc., welke herbruikt worden met toestemming van Gartner. Het `Magic Quadrant' is een grafische representatie van de markt op en voor een bepaalde periode. Het is een analyse van hoe bepaalde leveranciers presteren ten opzichte van criteria die zijn opgesteld voor die markt, bepaald door Gartner. Gartner vertegenwoordigt geen enkele leverancier, product of service dat wordt afgebeeld in het `Magic Quadrant', en adviseert technologie gebruikers niet om alleen de leveranciers te selecteren uit het `Leaders' kwadrant uit het `Magic Quadrant'. Het `Magic Quadrant' is puur en alleen bedoeld als onderzoeksmiddel en is niet bedoeld als specifieke aanbevelingsgids. Gartner verwerpt alle garanties, impliciet of expliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief alle garanties van handel of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Backbase

Backbase is een software bedrijf dat gespecialiseerd is in next generation Customer Engagement Portal oplossingen. Backbase helpt ondernemingen om hun traditionele web portals te transformeren tot een customer engagement platform. Doel daarbij is het verhogen van online omzet, het verbeteren van online self-service processen, het creëeren van online klant communities en het verhogen van de merk beleving.

De Backbase Portal brengt diverse content- en applicatiebronnen samen in een gestroomlijnde online experience, zonder de onderliggende IT systemen ingrijpend te wijzigen. De moderne en flexibele Backbase Portal architectuur maakt het mogelijk om hoge kwaliteits portals te ontwikkelen zonder de gebruikelijke complexiteit en kosten van traditionele portal producten.

Backbase's klanten zijn Global 2000 ondernemingen zoals ABN AMRO, Deutsche Bank, ING, Motorola, NXP en Philips. Backbase is opgericht in 2003 en heeft kantoren in San Francisco en Amsterdam. Voor meer infomatie, ga naar backbase.com .


(1)= Gartner "Magic Quadrant for Horizontal Portal Products" by Jim Murphy, Gene Phifer, Ray Valdes, Eric Knipp, September 3, 2010.