Ingezonden persbericht


13 september 2010

Studenten strijden in Media Battle voor beste crossmediaal concept

Studenten van Hogeschool Utrecht - Communicatie & Journalistiek en Economie & Management - strijden met studenten van Saxion Hogeschool Enschede - Toegepaste Kunst & Techniek - in een bijzondere 'Media Battle'. Vanaf vandaag krijgen 26 multidisciplinaire studententeams een week de tijd om de beste crossmediale campagne te bedenken voor verschillende bedrijven. In deze editie nemen wederom verschillende bedrijven deel, waaronder Sanoma Digital, Hi - telefonie, Beixo (fietsen), Greenberry (online communicatie), One shoe (webdevelopment) en Media Plaza. Op de laatste dag van de werkweek 'pitchen' alle teams hun concept voor een vakkundige jury en de opdrachtgevers, waarna het winnende concept bekend wordt gemaakt. Met het sterk toenemend aantal nieuwe communicatiekanalen zoals internet, mobiele telefonie, games, digitale televisie, podcasting en narrowcasting is het voor bedrijven steeds moeilijker om aandacht te krijgen voor hun product of dienst. "De deelnemende bedrijven krijgen tijdens de Media Battle de kans om gebruik te maken van de expertise van hbo-studenten die kennis hebben van deze nieuwe communicatietechnieken", aldus Michiel Rovers, projectleider Media Battle bij Hogeschool Utrecht. "Daarnaast is deze Battle voor studenten een goede ervaring, omdat ze in één week een krachtig concept neer moeten zetten voor echte opdrachtgevers."

De Media Battle is één van de projecten binnen het programma Creative Experience Learning Labs (CELL). Het programma dat Hogeschool Utrecht voor en met de creatieve industrie in de regio Utrecht uitvoert en waarin o.a. nieuwe vormen van samenwerking, concept- en productontwikkeling worden toegepast. CELL maakt onderdeel uit van Creative Xcellerator; een initiatief van Hogeschool Utrecht, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en Taskforce Innovatie Regio Utrecht.

'Pitchen' op vrijdag 17 september
Benieuwd naar de eindconcepten? Op vrijdag 17 september, vanaf 12.30 uur, zullen de studententeams hun campagnes 'pitchen' voor het aanwezige publiek en een deskundige jury, die het winnende concept zal kiezen. De pitches starten om 14.45 uur. Locatie: Auditorium van de Faculteit Educatie, Hogeschool Utrecht (Padualaan 97, Utrecht). Kijk voor het volledige programma en een overzicht van alle opdrachtgevers op: http://mediabattle.ning.com/



Ingezonden persbericht