Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

V&D start affiliate campagne exclusief bij M4N

Amsterdam, 17 september 2010 - V&D is deze week een exclusieve samenwerking met affiliate marketing netwerk M4N gestart. Het bedrijf beoogt hiermee de in 2008 gelanceerde webwinkel een 'boost' te geven. V&D is met 62 vestigingen, bijna twaalfduizend medewerkers en wekelijks anderhalf miljoen klanten het grootste warenhuis van Nederland. De webwinkel van V&D biedt een breed assortiment met mode voor dames, heren en kinderen. Daarnaast is er van alles te vinden op het gebied van wonen, sport, boeken, multimedia, elektronica, cosmetica en juwelen. Het succes van de webshop is evident: 'We hebben 62 winkels en het eerste half jaar stond de webwinkel al op nummer 50, na een jaar was dat gestegen naar plek 40, en nu staan we al op de 25e plaats qua omzet. Over drie jaar moet de webwinkel veruit de grootste winkel zijn', vertelde brand director Roland Tabor eerder dit jaar aan Emerce. Met de affiliate marketing campagne van M4N wil V&D de webwinkel nog een extra duwtje in de rug geven.

M4N werkt hierbij samen met internet marketing bureau Tribal IM. Tot nu toe verzorgde dit bureau enkel de Google AdWords campagnes voor VD.nl. Sinds enkele maanden wordt ook succesvol samengewerkt binnen andere online disciplines, waaronder affiliate marketing. M4N heeft goede relaties met een grote groep affiliates die een naadloze aansluiting vinden met deze campagne. 'Voor affiliates is deze campagne interessant omdat V&D al ruim 120 jaar lang het grootste warenhuis van Nederland is en een gevestigde merknaam heeft die vertrouwen wekt bij bezoekers. Daarnaast is er natuurlijk een breed assortiment en zijn er regelmatig nieuwe acties en aanbiedingen', aldus Jesse le Grand, account manager bij M4N. 'En bovendien: bestellingen boven de EUR 50,- worden gratis thuisbezorgd en ruilen en retourneren is mogelijk binnen 30 dagen na levering'.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten.




Ingezonden persbericht