Customer Xs en Qweery gaan strategische partnerovereenkomst aan


Nu nog sneller de juiste informatie

AMERSFOORT, 20100921 -- Customer Xs, specialist op het gebied van informatie-ontsluiting, en Qweery, specialist in zoek- en navigatieoplossingen voor e-Commerce websites, hebben vandaag een partnerovereenkomst ondertekend. Deze samenwerking geeft bedrijven en consumenten de mogelijkheid om nog sneller de juiste informatie op het internet te vinden.

Customer Xs is een bedrijf dat informatie ontsluit en bedrijven helpt bij het verbeteren van hun dienstverlening op onder andere het internet. De samenwerking met Qweery stelt Customer Xs in de gelegenheid om haar klanten een totaalpakket van softwaretoepassingen voor het vereenvoudigen van de communicatie met bezoekers van hun website aan te bieden.

Qweery is een bedrijf dat in eigen huis zoek- en navigatietechnieken ontwikkelt voor het zo snel mogelijk, automatisch en in de juiste en gewenste volgorde opleveren van informatie. Het zelflerende Qweery zoekplatform houdt niet alleen rekening met de zoekopdracht `an sich', maar bijvoorbeeld ook met de opbouw van de content, het gebruik van filters en de voorkeuren van degene die de zoekopdracht uitvoert. De zoekopdracht kan uitgevoerd worden met de zoekbox, via de hoofdnavigatie van een website of shop en/of `onderwater', aan de hand van het personaliseren van content op basis van het surf-, klik- of zoekgedrag van de bezoeker.

Ramon Cohen de Lara, directeur van Qweery: "Onze manier van zoeken en - zeker zo belangrijk - de manier van presenteren, laat bijvoorbeeld de bezoeker na de eerste ingetikte letter van een zoekopdracht, nog voor deze compleet is uitgeschreven, al resultaten zien met foto, omschrijving en prijs. Bij het intypen op een webshop van bijvoorbeeld de zoekopdracht `wasmachine' worden bij de eerste twee letters `wa' al wasmachines maar ook wasdrogers, wasdroogcombinaties en waterkokers getoond. Wanneer de zoekopdracht verder wordt afgemaakt, worden bij `wasm' alleen wasmachines getoond plus specificaties (merken, energieklasse, vulgewicht en toeren per minuut) waarop de zoekopdracht simpel en direct verfijnd kan worden. Hierdoor vindt en koopt de bezoeker sneller het gewenste product en zal hij eerder overgaan tot aanschaf van meer producten. De conversie van `gewone' bezoeker naar koper stijgt na implementatie van ons platform aantoonbaar* bij onze klanten."

"Ons motto is Turn visitors into customers," vult Cees Zwezerijn, oprichter en CEO van Customer Xs aan: "Dat is precies wat de oplossingen en technieken van Qweery doen. Zij zorgen ervoor dat een bezoeker razendsnel kan vinden wat hij zoekt. Aangepast aan zijn profiel en voorkeuren. En dat vertaalt zich vaak in een aankoop, hoge klanttevredenheid en herhalingsaankopen."

Customer Xs adviseert over, integreert, implementeert en optimaliseert de, in een bedrijf aanwezige, datasystemen en communicatiekanalen en zorgt dat bedrijven hun IT systemen, maar ook hun (web) winkels zo inrichten dat communicatie met bezoekers eenvoudig wordt. Door de samenwerking kunnen nu ook de Qweery technieken en oplossingen worden aangeboden en biedt Customer Xs bedrijven een compleet pallet van software-oplossingen die van bezoekers van websites klanten maken.

*www.qweery.nl - A/B testen, uitgevoerd door een onafhankelijk bureau en in opdracht van Qweery klanten

Over Customer Xs
Customer Xs is een specialistisch bedrijf dat zich heeft toegelegd op het ontsluiten en toegankelijk maken van klantinformatie. Customer Xs werkt volgens het one-stop-shopping model: het bedrijf adviseert, integreert, implementeert en optimaliseert de, in een bedrijf aanwezige, datasystemen en communicatiekanalen. Hierdoor ontstaat een totaalbeeld van klantencontacten en de manieren waarop deze tot stand zijn gekomen. Customer Xs maakt deel uit van de Communication & Interaction Group en is gevestigd in Amersfoort. Meer informatie: www.customerxs.nl.

Customer Xs Turn visitors into customers

Over Qweery
Qweery biedt zoek- en navigatieoplossingen op e-Commerce websites op internationaal niveau voor kleine webshops tot websites/shops van multinationals. Qweery ontwikkeld, implementeert en optimaliseert zoek- en navigatieoplossingen met de visie dat dit bij haar klanten een hogere omzet en kostenreductie moet realiseren. Klanten van Qweery zijn o.a. oililyshop.com, modern.nl, intertoys.nl, scheerenfoppen.nl, europeesche.nl, eriks.com, gsm.nl. Meer informatie op www.qweery.nl





Ingezonden persbericht