Media alert

Automatisering dienstverlening volgende stap in managed services ~ Portland Europe voorspelt hogere rendementen met Professional Service Automation ~

Zoetermeer, 21 september 2010 - Succesvolle dienstverlening wordt niet alleen bepaald door het product dat geleverd wordt, maar ook door de loyaliteit van de klanten. Een voorwaarde om klanten te kunnen behouden is dat de gemaakte afspraken worden nagekomen. De afgelopen jaren hebben de meeste IT-dienstverleners hun bedrijfsmodel aangepast om klanten de beste diensten te kunnen leveren. Portland Europe voorspelt dat het automatiseren van de dienstverlening de volgende stap zal zijn in de ontwikkeling van managed services. Nu de meeste IT-dienstverleners het maximale rendement hebben bereikt met hun productportfolio, zijn zij op zoek naar tools die het eenvoudiger maken om klanten te bedienen.

Professional Services Automation (PSA) helpt IT-dienstverleners om meer grip te krijgen op belangrijke bedrijfsprocessen. PSA koppelt servicedesk en planning aan het klantenbeheer (CRM) en contractbeheer (SLA). Dit biedt de mogelijkheid om nauwkeurig bij te houden of de geleverde diensten, zoals uren en responsetijd, overeenkomen met de gemaakte afspraken. Zowel de back-end (boekhouding) als de front-end (remote monitoring en management tools) worden hierbij gekoppeld zodat klanten de juiste service krijgen en de rapportages volledig inzicht bieden in de resultaten.

De huidige marktomstandigheden maken het voor IT-dienstverleners lastig om omzetgroei te realiseren. IT-bedrijven besteden hierdoor meer dan ooit aandacht aan het verbeteren van de efficiëntie en het reduceren van de kosten van interne processen. PSA helpt deze doelstellingen te realiseren.

"Managed services beginnen steeds meer mainstream te worden en IT-dienstverleners zijn nu vooral op zoek naar nieuwe kansen om meer rendement te behalen", stelt Kim van Brugge, directeur bij Portland Europe. "Wij zien dat IT-dienstverleners zeer veel interesse hebben in tools om hun eigen processen te verbeteren. Een uitstekend voorbeeld van een effectieve PSA-oplossing is Autotask, deze SaaS-oplossingen stroomlijnt en automatiseert alle facetten van de professionele dienstverlenende organisatie. Het koppelt als het ware de aanwezige financiële software en remote management software, hierdoor gaan dus ook geen gedane investeringen verloren. Wij verwachten dat IT-dienstverleners de komende jaren vooral gaan investeren in het optimaliseren van de interne processen en daar profiteren ook de klanten direct van."