Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Pegasystems verbetert marktleidende CRM Customer Service oplossing

Nieuwe release beschikt onder meer over rolgebaseerde interfaces en Social Media monitoring

Amsterdam, 22 september 2010 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en customer relationship management (CRM) oplossingen, komt met een nieuwe release van Customer Process Manager(TM) (CPM). Door topanalisten erkend als marktleider, heeft Pegasystems' CRM-oplossing niet alleen bewezen een toename van de serviceproductiviteit van meer dan 40% te realiseren, maar ook de totale klantervaring te verbeteren.

Dankzij de unieke procesgerichte mogelijkheden van CPM kunnen managers voor verschillende klantsegmenten een gespecialiseerde aanpak definiëren en implementeren. Vragen van klanten worden intelligent beheerd via een gestuurd proces over diverse kanalen. Dit verzekert succesvolle en kosteneffectieve afhandeling en maximaliseert de waarde van elke klantinteractie. Aangezien CPM is gebaseerd op Pegasystems' gepatenteerde Build for Change® technologie, kunnen organisaties snel een oplossing implementeren waarmee ze bestaande systemen kunnen blijven gebruiken en verder uitbreiden. Zo wordt een 'flexibele laag' gecreëerd om voortdurende verbetering te bevorderen.

De belangrijkste vernieuwingen in Pegasystems' nieuwe CPM-release zijn:
* Gespecialiseerde gebruikersinterfaces - Verbeterde rolgebaseerde portals verhogen de productiviteit van service en andere klantgerichte medewerkers die vragen die via verschillende kanalen binnenkomen beheren. Bovendien kunnen bedrijfsanalisten, zonder enige handmatige codering, dynamische gebruikersinterfaces creëren aangepast aan de klant en de situatie.
* Configuratie van bedrijfsprocessen - Het is voor bedrijfsanalisten nu nog eenvoudiger om complexe klantprocessen eenvoudig te definiëren en implementeren binnen diverse kanalen, afdelingen en klantsegmenten.
* Kennismanagement - Verbeterde autorisatie van content biedt gebruikers de mogelijkheid om kritische content binnen de juiste context te creëren en te presenteren aan eindgebruikers, ongeacht waar de content opgeslagen is.
* Social media monitoring- Het monitoren van belangrijke social media sites om klantcommunicatie te onderscheppen en hier proactief op te reageren, voordat het serviceproblemen worden.
* Actiegerichte klantfeedback - Het opslaan van Net Promoter Scores ten behoeve van gerichte, gepersonaliseerde interacties voor optimalisering van de customer lifetime value.

"Oplossingen voor klantenservice evolueren om aan steeds meer complexe zakelijke behoeften te kunnen voldoen en resulteert in nieuwe functies, applicatie delivery-modellen en integratiemogelijkheden", zo blijkt uit een recent rapport, geschreven door William Band, Vice President en Principal Analist bij Forrester Research, Inc. "Nu bedrijven het belang beginnen in te zien van volledige integratie van klantgerichte processen, van frontoffice tot backoffice, stappen ze over op oplossingen met standaard bedrijfsprocesmanagementcapaciteiten, die in staat zijn unieke - en flexibele - processtromen te ondersteunen." 1

"Organisaties moeten nog steeds snijden in hun kosten op het gebied van klantenservice, maar worden geconfronteerd met de toenemende druk om steeds hogere niveaus van dienstverlening te leveren, te kunnen groeien en klanten te behouden", aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Deze nieuwste versie van onze CRM-oplossing stelt organisaties in staat om aan die eisen te voldoen. Onze klanten hebben behoefte aan snelle en flexibele implementatiemogelijkheden en een nieuwe aanpak voor het transformeren van klantervaring, die gebaseerde, kant en klare CRM-applicaties simpelweg niet bieden."


1. The Forrester Wave(TM): CRM Suites Customer Service Solutions, Q3 2010" July, 2010

Pegasystems, Vinoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam Telefoon: 020 3019327, Website: www.pega.com

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee 's werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.

De SmartBPM® oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De 'Build for Change®' technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems' suite is aangevuld met een reeks solution frameworks gebaseerd op de normen en standaarden van toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, de productie en andere industrieën.

Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com

All trademarks are the property of their respective owners.