Boekpresentatie Processenwerk = MensenWerk


Veranderkundige handvatten voor het succesvol inzetten van BPM

ENSCHEDE, 20100823 -- Op 22 september a.s. verschijnt het boek `Processenwerk = MensenWerk, Veranderkundige handvatten voor het succesvol inzetten van Business Process Management' op de markt. De lancering van het boek vindt op diezelfde dag plaats te Nieuwegein tijdens het jaarlijkse Business Process Management congres (www.bpm-congres.nl). Congresbezoekers ontvangen een gratis exemplaar van het boek, geschreven door consultants van BiZZdesign.

`Processenwerk = MensenWerk' is een van de eerste boeken op de Nederlandse markt die een praktijkgerichte relatie legt tussen procesmanagement en verandermanagement. Het biedt daarmee een uitstekende aansluiting op de hedendaagse uitdagingen binnen het BPM-vakgebied en zal de lezer zonder twijfel motiveren en inspireren.

In de meeste organisaties is `procesmanagement' inmiddels een bekend fenomeen. Een betere grip op de bedrijfsprocessen betekent een beter resultaat voor de klant. Met een focus op processen kunnen bedrijven effectiever afdelingoverstijgend of zelfs organisatieoverstijgend werken. Inzicht in de processen zijn steeds meer een vereiste voor de gewenste compliancy en het verkrijgen van diverse (kwaliteits)keurmerken. Procesmanagement is het perfecte uitgangspunt voor het integraal (aan)sturen van een organisatie en, vooral in tijden als deze, het optimaliseren of zelfs herontwerpen daarvan.

Hoewel vele organisaties inmiddels aan de slag zijn gegaan met Business Process Management (BPM), blijkt het in de praktijk erg complex om daadwerkelijk van een taakgerichte naar een procesgerichte organisatie te bewegen. Men loopt vaak vast op het `meekrijgen' van de organisatie. Succesvol procesmanagen vraagt vooral veel aandacht voor het speelveld waarbinnen BPM moet landen. De organisatie en de mensen daarbinnen moeten gaan procesdenken. Alleen zij kunnen daadwerkelijk `procesdoen' en zijn daarmee de bepalende succesfactor van ieder BPM-traject. Een organisatie (be)sturen op basis van processen vraagt om een verandering in de mind-set van de mensen. Het vraagt om een zorgvuldige en passende implementatie van deze andere manier van organiseren. In het boek zoomen we in op het stapsgewijs realiseren van die verandering en benoemen we de valkuilen waar organisaties in een BPM-traject voor moeten waken. Bovendien tonen herkenbare praktijkcases de moeilijkheden die vele organisaties tegen komen op hun weg naar succesvol procesmanagement. De organisatieveranderaars die meewerkten aan dit boek geven hun visie op de cases en bieden de lezer inspiratie om aan procesmanagement betekenis te geven voor iedereen in de organisatie. Ook voor andere vakgebieden zullen de concrete veranderkundige perspectieven toepasbaar zijn.

Over BiZZdesign
BiZZdesign (www.bizzdesign.nl) biedt organisaties complete en geïntegreerde oplossingen om de bedrijfsvoering te beheersen en te verbeteren: effectief, bewezen en doelgericht. BiZZdesign is innovatief en streeft voortdurend naar toegevoegde waarde voor de klant. De oplossingen die BiZZdesign biedt zijn een uitgebalanceerde combinatie van uitstekende tools, best-practice modellen en aanpakken, opleidingen en consultancy diensten.

De oplossingen van BiZZdesign worden onder meer gebruikt door Achmea, Agis, Belastingdienst, Essent, Gasterra, KLM, Politie, Reaal, Sint Maartenskliniek, SVB, UWV, Zwitserleven en een groot aantal gemeenten, ministeries, universiteiten en hogescholen. Ook in landen als Engeland, USA, Zweden, Oostenrijk en België heeft BiZZdesign gerenommeerde klanten.