Ingezonden persbericht


Beter Eten 2010 smaakt naar meer

Tilburg (22 september 2010) - Beter Eten 2010, de eerste landelijke consumenten- en producentenbeurs op het gebied van duurzaam en lekker eten, kan de boeken in als een geslaagd evenement. De organisatoren Agro & Co Brabant, ZLTO en Libéma zijn tevreden over de publieke belangstelling, de 17.500 bezoekers reageerden op hun beurt ook positief en diverse ondernemers benutten Beter Eten om nieuwe samenwerkingen te verkennen.

Met de 17.500 bezoekers bleef Beter Eten 2010 licht achter bij de oorspronkelijke doelstelling van 20.000-25.000, maar terugkijkend had het niet veel drukker moeten zijn. 'Nergens bij de stands, de workshops en de kookdemonstraties hoefde het publiek lang te wachten', licht mede-organisator Paul Monincx van ZLTO toe. 'Voor ons was dat een belangrijk punt, aangezien we het een festival wilden laten zijn waar mensen vooral zelf konden ervaren en genieten. Daar horen geen rijen bij.'

Goede waardering

Het aanbod van de 150 ondernemers was zeer divers, uiteenlopend van hertenvlees tot bijzondere groenteconcepten en wijn. Deze grote variëteit viel in goede aarde. De 800 bezoekers die het evaluatieformulier hebben ingevuld waardeerden het aanbod, de aankleding en de sfeer op Beter Eten 2010 met een 7,5.

Zakelijke initiatieven

Het succes van Beter Eten 2010 krijgt bijna zeker een vervolg. 'Op basis van de vele reacties zie ik veel mogelijkheden', vertelt Ed Hendriks (projectmanager Beter Eten). Zo vindt hij het overwegen waard om bij Beter Eten 2011 het zakelijke gedeelte (business to business/B2B) verder op te tuigen. 'We weten dat een aantal bedrijven elkaar heeft weten te vinden. Daarbij ging het soms om nieuwe leveranciersafspraken, maar in andere gevallen ook om het aftasten van samenwerking tussen partijen binnen de agrofoodketen die tot dan vreemden voor elkaar waren. Beter Eten is daarmee behalve een beurs ook aanjager van nieuwe economische bedrijvigheid.'

Noot voor de redacties (