FloraHolland


Inspiratie voor ondernemers op relatiedag FloraHolland Eelde

EELDE, 23 september 2010 (persbericht) - De jaarlijkse relatiedag van FloraHolland Eelde werd door inkopers, kwekers en andere veilingrelaties als heel inspirerend ervaren. In een informele setting behandelde een aantal vaksprekers onderwerpen die momenteel in het bloemenvak en bij FloraHolland actueel zijn. Zo kwamen projectieveilen, de nieuwe manier van werken van Connect en prijszetting bij retailketens aan bod.

Vestigingsmanager Cees Hoekstra liet een kort filmpje zien van het projectieveilen, waartoe FloraHolland Eelde in januari 2011 overgaat. Vervolgens gaf Mark-Jan Terwindt, manager FloraHolland Connect, een toelichting op de nieuwe structuur van Connect. Daarbij ging hij ook dieper in op de vraag `hoe laat ik mijn aanbod optimaal aansluiten op de markt'. Arnold Hordijk, commercieel directeur van FloraHolland, stond stil bij de rol van retailketens bij de prijszetting van (seizoens)producten. Ook maakte hij de zaal deelgenoot van zijn visie op ondernemerschap.
Arrangeur Konni van Delft haakte daarop in met haar verhaal over product- en winkelconcepten. Zij onderstreepte haar presentatie met talloze voorbeelden van out-of-the-box-denken.
Verder stonden ook dit jaar de leereffecten van `mystery shopping' weer op het programma. Met de zaal werd een oordeel geveld over een aantal rouwarrangementen. De arrangementen waren met dezelfde opdracht en onder dezelfde voorwaarden aangeschaft bij bloemisten die rechtstreeks inkopen in Eelde. De middag werd afgesloten met een ronde `zakelijk speeddaten'. Dat leverde druk genetwerk tussen de verschillende soorten ondernemers op.

Fotobijschrift: Commercieel directeur Arnold Hordijk deelt zijn visie op ondernemerschap.