Sanoma Uitgevers

Challenge

En de winnaar is...

---

23.09.10

Uit de totaal 228 inzendingen voor de Sanoma Digital iPad App Challenge is 'Dolly' gekozen als beste. Na de presentaties van de vijf genomineerden tijdens het event PICNIC koos de jury de winnaar met het beste iPad applicatie idee.

De jury beoordeelde de inzendingen op innovativiteit, gebruik iPad mogelijkheden, visual design en business model. Herman Kienhuis (Sanoma Digital), Gonny van der Zwaag (iPad Planet), Rick le Roy (Unitid), Marcel Wortel (Noise) en Nathalie Kruger (Sanoma Digital) vormden de jury.

Herman Kienhuis: "De ideeën en presentaties van de finalisten waren allemaal zeer inspirerend. Het poppenhuis Dolly vonden we uiteindelijk het meest onderscheidend: het heruitvinden van een traditioneel idee van een poppenhuis en dat echt laten leven op een tablet."

Sandra en Annemieke: "We begonnen in de Mediamarkt om te kijken hoe de iPad eigenlijk werkt. Van de vier ideeën die we inzonden was dit de eerste en dus de beste."

Veel inzendingen gingen in op het brede aanbod van de tijdschriften van Sanoma Uitgevers bijvoorbeeld in kiosk- of bladervorm. Daarnaast was er een grote variatie aan ideeën. Waaronder tv-gidsen, kookboekapplicaties, tuinideeën, interieurontwerpen, studieoplossingen, medische toepassingen, spelletjes en nog veel meer. De inzenders waren evenzo divers; van scholieren tot mediaprofessionals. Medewerkers van Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers zonden 51 ideeën in.

De genomineerden
Dolly, een poppenhuis app - Annemieke Teune & Sandra Karis Storyboard, een app voor filmmakers - Koen Leerink & Thomas van der Meer
Tuindesign, een app voor tuinliefhebbers - Carl Mangold Time Frame, een tool voor het ordenen van je sociale leven - Marcel de Jong
Ultimate Art App, een kunst collectie app - Klaas de Jong