Ingezonden persbericht



---

PERSBERICHT

Haarlem, 23 september 2010

Nieuwe portal de lucht in!

De portal van de Gemeente Haarlem en City Marketing Haarlem is vandaag (23 september) om 9.30 uur gelanceerd. Op de windroos op de Grote Markt gingen na een korte toelichting van Esther Brasser, directeur City Marketing Haarlem, symbolisch de portal en de website van CMH de lucht in, door 100 sterrenballonnen op te laten. Daarnaast reden adverbikes met billbords over de website www.haarlem.nl de vier windrichtingen in.

Vanaf vandaag worden freecards verspreid waarmee iedereen wordt opgeroepen naar www.haarlem.nl te gaan en vooral het Haarlemgevoel (oorspronkelijkheid, kwaliteit en menselijke maat) te verspreiden onder vrienden, familie en bekenden door middel van het doorsturen van de nieuwe promotiefilm van Haarlem.

Voor alle mensen die van uitgaan en cultuur houden is de Uitagenda op www.haarlem.nl onvermijdelijk. Hier is het gezamenlijke aanbod van de culturele partners in de stad zichtbaar.

Volgens het recente onderzoek van La Group behoort Haarlem in 2010 tot de top drie van de meest sfeervolle steden in Nederland. Voornaamste aanbeveling voor City Marketing is een betere website, waar het aanbod van Haarlem beter gezamenlijk gepresenteerd wordt. Uit het onderzoek is gebleken dat 99% van de bezoekers eerst op internet kijkt voorafgaand aan een bezoek aan een stad.

Met het in de lucht gaan van deze website is dit advies in no time opgevolgd. Binnen VVV Nederland zal de nieuwe site van Haarlem als voorbeeld voor alle andere Nederlandse steden gebruikt gaan worden; Haarlem vervult een voortrekkersrol!

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht