Leerprestaties verbeteren met breinkennis


Kennis delen en onderwijservaringen uitwisselen tijdens Bètawijs Kick-Off

DEN HAAG, 20100920 -- Hoe kun je leerprestaties verbeteren als je weet hoe het brein werkt? Dit is één van de vragen die Jacquelien Willemse, van het Instituut Brein Centraal Leren, behandelt. Zij houdt een gastlezing op de Kick-Off bijeenkomst van onderwijsbureau Bètawijs. Studenten, docenten, leidinggevenden en didactici van universiteiten, hoge- en middelbare scholen komen samen om informatie uit te wisselen en ervaringen te delen over werken in het onderwijs. De Kick-Off vindt plaats op donderdag 23 september 2010 in het Grand Café DOK75 op de Haagse Hogeschool te Den Haag.

Steeds meer scholen zien de meerwaarde van de Persoonlijk Assistent voor Leraren (PAL). De PAL ondersteunt de docent en draagt bij aan de kwaliteit van het onderwijs, vermindert de werkdruk en draagt bij aan het verminderen van het lerarentekort op korte en langere termijn. "Maar liefst 65% van de PAL-studenten is zo tevreden dat ze overwegen na hun studie voor korte of lange termijn in het onderwijs te gaan werken," aldus Bram Masselink, directeur van Bètawijs.

Onze studenten zijn een extra paar handen (en ogen) in de klas; zo geven zij reken- en taal-steunlessen, begeleiden zij bij practica, en ontwikkelen zij lesmateriaal. Hiermee wordt de docent ontlast en krijgen de leerlingen de (extra) aandacht die zij verdienen. Daarnaast hebben de studenten een uitgebreid netwerk en actuele vakinhoudelijke kennis via hun opleiding.

Bètawijs is een advies-, werving en selectie, training-, en detacheringbureau voor het onderwijs. Zij zijn gespecialiseerd in de inzet van de PAL en denken mee over personeelsvraagstukken van verschillende onderwijsinstellingen. "Wij zijn erg trots op het feit dat meer dan 97% van onze klanten Bètawijs zou aanbevelen."