Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

VEA en BVA stellen convenant op voor verantwoorde communicatie

Amsterdam, 23 september 2010 - VEA en BVA zetten een nieuwe stap in hun gezamenlijk streven naar verantwoorde communicatie, met de opstelling van een convenant voor verantwoorde communicatie. Via deze weldra te voltooien intentieverklaring beloven de verenigde bureaus en adverteerders dat zij alles in het werk stellen om te zorgen voor eerlijke communicatie en betere, minder frequente reclame.

Het convenant is zelfregulerend en zal geen sancties bevatten; daarvoor bestaat de Stichting Reclame Code. BVA en VEA zullen deze ethische richtlijn onder hun achterban verspreiden en hen oproepen deze te onderschrijven. Ook mediabureaus en media-exploitanten worden uitgenodigd zich aan het convenant te committeren.

Tijdens het Ad Congres 'Wanneer is genoeg genoeg?' op 13 oktober zullen voorzitters Ralph Wisbrun van VEA en Jan Driessen van BVA de intentie voor de opstelling van het convenant ondertekenen. Het Ad Congres vindt plaats op woensdag 13 oktober (13.30-15.30 uur) tijdens de eerste editie van het Ad Festival 'De 24 uur van de Reclame' georganiseerd door VEA en BVA. Op en rond het Rembrandtplein vindt een scala van evenementen plaats voor iedereen die iets met het reclamevak heeft.

Meer info en kaarten: www.24reclame.nl

In Adformatie nummer 38 die donderdag 23 september is verschenen, staat een uitgebreid interview met de voorzitters van de organiserende verenigingen: Ralph Wisbrun (VEA) en Jan Driessen (BVA), lees het interview: http://www.bva.nl/media/downloads/interview-bva-en-vea-voorzitters-adformatie-38-2010.pdf