27/09/2010 10:17

Vodafone Libertel NV

Spaarsystemen en klantenkaarten op je mobiel - een nieuwe manier om te profiteren van aanbiedingen

24 september 2010 - Vodafone heeft vandaag de winnaar bekend gemaakt van Vodafone Mobile Clicks 2010, de grootste competitie voor de beste en meest innovatieve mobiele internet start-ups. Cardmobili, dat zichzelf omschrijft als 'klantenkaarten die mobiel en sociaal worden', werd tot winnaar gekozen tijdens het PICNIC evenement in Amsterdam en mocht de prijs van 100.000 Euro voor de eerste plaats in ontvangst nemen.

Uit een totaal van 159 inzendingen, wint Cardmobili de hoofdprijs voor zijn intuïtieve toepassing waarmee consumenten en winkeliers de meest recente klantenkaarten en waardebonnen geheel via de mobiele telefoon kunnen gebruiken. Gebruikers kunnen speciale aanbiedingen ook direct via hun sociale netwerk doorsturen naar vrienden. Zodra de applicatie is gedownload, kunnen klanten alle klantenspaarkaarten registreren die ze in hun portemonnee hebben en op die manier sparen en kortingen verzilveren zonder gedoe bij de kassa.

Het 12-koppige team, bestaande uit enkele van de slimste jonge software ontwikkelaars die Portugal heeft, is enthousiast en heeft doorzettingsvermogen. Na de launch van de beta-versie van Cardmobili verleden jaar, heeft het team hard gewerkt om het aantal deelnemende winkeliers uit te breiden van 200 naar 1500. Na het succes in Portugal, Noord-Amerika en elders in Europa, gaat Cardmobili het prijzengeld investeren in marketing om meer bekendheid aan het bedrijf te geven en meer klanten te werven onder consumenten en winkelketens.

Helena Leite, CEO van Cardmobili: "Het heeft ons heel veel voldoening gegeven om mee te doen aan Vodafone Mobile Clicks. We hebben hierdoor heel veel gelijkgestemde ontwikkelaars ontmoet die ook allemaal met interessante innovaties bezig zijn. Om nu als winnaar uitgeroepen te worden is een bijzondere eer. We hebben de afgelopen twee jaar heel hard gewerkt en dat blijven we doen door het prijzengeld aan te wenden om Cardmobili verder te optimaliseren voor winkeliers en consumenten."

Lee Epting, Directeur Content Services van Vodafone Group: "Ik wil Cardmobili graag feliciteren als winnaar van de competitie dit jaar. De hoogstaande kwaliteit van de inzendingen dit jaar geeft wederom aan hoeveel ideeën en talent er is op dit gebied. We zijn er trots op dat Vodafone Mobile Clicks deze talenten naar boven brengt en innovatie stimuleert en zijn ervan overtuigd dat Cardmobili een enorm succes zal zijn."

De tweede plaats in de finale werd toegekend aan David Tharp voor Roulette Cricket. Roulette Cricket, dat zichzelf omschrijft als 'het eerste second-screen computerspel in sport dat als gezelschapsspel gespeeld kan worden' ontving de prijs van 50.000 Euro voor de tweede plaats. Roulette Cricket is het eerste van dit type spellen dat op de markt wordt gebracht en kan door een persoon maar ook in een groep gespeeld worden. Spelen kan het hele jaar door, ook tijdens toernooien zoals bijvoorbeeld Champions League, Test Matches en The Ashes, met de garantie dat er minimaal één interactief spel per dag wordt geboden.

Voor meer informatie over de Vodafone Mobile Clicks 2010 wedstrijd, kijk op http://www.vodafonemobileclicks.com

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.vodafonemobileclicks.com/

http://www.vodafone.nl