Nieuwe benoemingen in het Executive Comittee van L'Oréal

27/09/2010 16:50

L'Oréal

Hoofddorp, 27 september 2010

Jean-Paul Agon, CEO, kondigt met ingang van 1 januari 2011 drie belangrijke benoemingen aan in het Executive Comittee van de Groep. Marc Menesguen wordt hoofd van het nieuw opgerichte Strategic Marketing Department, Nicolas Hieronimus wordt Managing Director van de Luxe Producten Divisie, An Verhulst-Santos is benoemd tot Managing Director van de Professionele Divisie.

De oprichting van een Strategic Marketing Department is een gevolg van het besluit te anticiperen op wereldwijde veranderingen en om de Groep zo te sturen op essentiële veranderingen op het gebied van strategisch waarnemen, begrip van de consument, marketing creativiteit, digitale communicatie en distributiemethoden. Marc Menesguen zal deze afdeling, die gecreëerd is op Executive Comittee niveau, leiden. Marc is in 1985 begonnen bij de Divisie Consumenten Producten in Frankrijk. Hij vervolgde zijn marketingcarrière als General Manager bij L'Oréal Paris in het Verenigd Koninkrijk en vervolgens in Frankrijk, later werd hij Managing Director bij Lanc(oo)me. In 2000 werd hij benoemd tot Managing Director van L'Oréal Japan en Managing Director van de Luxe Producten Divisie in 2004. In de afgelopen vijf jaar is de Divisie grondig getransformeerd met de lancering van nieuwe parfummerken en de succesvolle integratie van het overgenomen Yves-Saint-Laurent.

Nicolas Hieronimus is benoemd tot Managing Director van de Luxe Producten Divisie. Nicolas heeft 18 jaar doorgebracht bij de Consumenten Producten Divisie waar hij General Manager was van Garnier in het Verenigd Koninkrijk en vervolgens van L'Oréal Paris in Frankrijk, voordat hij de creatie van het internationale L'Oréal Paris merk leidde. In 2005 werd hij benoemd tot Managing Director van L'Oréal in Mexico, met verantwoordelijkheid voor alle divisies. In 2008 werd hij Managing Director van de Professionele Divisie, waar hij de modernisatie van de Divisie voortzette en uitbreidde. De daaruit resulterende dynamiek heeft zich geuit in grote wereldwijde marktaandeel winsten van deze business.

An Verhulst-Santos is benoemd tot Managing Director van de Professionele Divisie en volgt daarmee Nicolas Hieronimus op. An Verhulst-Santos is een deskundige op het gebied van Professionele Producten, aangezien zij haar hele carrière in de Divisie heeft doorgebracht. An begon haar carrière bijna 20 jaar geleden als Marketing Director van L'Oréal Professionel in België, haar thuisland. In 1998 verhuisde ze naar Parijs om de positie van Marketing Director van de Europa Zone in te nemen, waarna zij in 2000 werd benoemd tot General Manager van de Professionele Divisie in Nederland. In 2004 werd zij General Manager van de Professionele Divisie in Brazilië en in 2008 werd zij benoemd tot General Manager van de Professionele Divisie in de Verenigde Staten.





http://www.loreal.com