Ingezonden persbericht


Amsterdam, 27 september 2010

Persbericht: Design & win een Volkswagenbus!

Het Duits Verkeersbureau stimuleert creatief talent met een ontwerpwedstrijd

Amsterdam, 27 september 2010 - Onder het motto Creative Germany zet het Duits Verkeersbureau dit jaar Duitsland als jonge en creatieve vakantiebestemming op de kaart. De komende maanden krijgt het thema nieuwe schwung met de ontwerpwedstrijd My Creative Germany. Jonge Nederlandse creatieven worden opgeroepen een zo origineel mogelijk ontwerp voor het aloude Volkswagenbusje te bedenken.

Creatief talent ontwerpt eigen VW-busje
Jonge ontwerpers krijgen met de wedstrijd My Creative Germany een kans hun talent te tonen door een eigen ontwerp voor het beroemde Volkswagenbusje - in Duitsland 'Bulli' genoemd - te maken. Via social media, Boomerang Cards, advertenties in de vakbladen Adformatie en Creatie en posters op creatieve opleidingen, worden ambitieuze talenten uitgenodigd het beste uit zichzelf te halen. Ontwerpen kunnen worden upgeload naar de speciaal voor de designwedstrijd gelanceerde website www.mycreativegermany.nl. Sommige designopleidingen integreren de wedstrijd zelfs in hun lesprogramma.

Winnaar krijgt unieke Bulli met eigen ontwerp
De hoofdprijs van de wedstrijd is niet mis: de winnaar wordt eigenaar van een unieke Bulli, eentje die getooid is met het eigen winnende ontwerp. Tijdens een toer langs Duitslands Capitals of Creativity - Berlijn, Hamburg en het Ruhrgebied - kan de winnaar zijn creatie vervolgens over de grens showen*. De jury zal bestaan uit een aantal hotshots uit de designwereld.

Duitsland: Übercreatief
Met de campagne Creative Germany laat het Duits Verkeersbureau zien dat Duitsland een onuitputtelijke bron van creativiteit en inspiratie is. Dat bewijzen niet alleen de grote steden, waar levendige subculturen zorgen voor vernieuwende ideeën op het gebied van kunst, architectuur, design en mode. Maar ook het Ruhrgebied, de bruisende kunstmetropool die dit jaar de culturele hoofdstad van Europa is.

Creative Germany is een initiatief van het Duits Verkeersbureau, met ondersteuning van Ruhrgebiet Tourismus Gesellschaft, Hamburg Tourismus GmbH, Berlin Tourismus Marketing en Blomsma. In het speciaal ontwikkelde e-book www.creative-germany.travel zijn de origineelste en meest tot de verbeelding sprekende creatieve projecten in Duitsland verzameld.




Ingezonden persbericht