"Waarom zeg je het niet gewoon?"


De Bijenkorf lanceert samen met Card2Call een "kaart met een boodschap"

NIJKERK, 20100927 -- Tijdens de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf vindt de marktintroductie van Card2Call plaats, een nieuwe manier om het geven van een boodschap, door middel van een cadeau/wenskaartje of een ansichtkaart, van een extra persoonlijke tint te voorzien. In totaal 300.000 Bijenkorf klanten ontvangen een gratis Card2Call wenskaartje bij het doen van een aankoop, en krijgen de gelegenheid om kennis te maken met deze nieuwe vorm van "personalisatie".

Mensen in het algemeen, maar zeker Nederlanders, zijn "kaartjesgek". Mensen houden van ansichtkaarten en wens/cadeaukaartjes, bij verjaardagen, geboortes, trouwen, liefdesverklaringen, feestdagen, geslaagde examens, etc. Ondanks de opkomst van digitale email kaarten is er sprake van een jaarlijkse stijging van het aantal fysieke, tastbare, kaarten; en kaartjes. En daar waar heden ten dage vele mogelijkheden bestaan om het uiterlijk van de kaart te personaliseren, o.a. door het gebruik van foto's, worden de mogelijkheden om de inhoud van de geschreven of gedrukte boodschap ook echt persoonlijk te maken begrensd door de fysieke afmetingen van de kaart.

Card2Call koppelt ingesproken boodschappen aan de welbekende kaartjesdrift van mensen en brengt kaartjes op de markt die bestaan uit twee delen met een scheurrand ertussen: een gedeelte voor degene die een boodschap inspreekt, en een gedeelte dat opgestuurd c.q. overhandigd kan worden aan degene die de boodschap dient te ontvangen. De werkwijze is inmiddels gepatenteerd.

De gever belt het inspreeknummer en kan zich helemaal, zo kort of lang als hij:zij wenst, uitleven door een echt persoonlijke boodschap in te spreken, zingen, fluisteren, etc. Dat kan gebeuren door oma, door een goede vriend(in), door een kleinkind, door de partner, door de hele familie die een liedje zingt, met het ruisen van de zee op de achtergrond, etc. Kortom: leef je uit, en maak je boodschap echt persoonlijk en memorabel. "Uit eigen ervaring weet ik dat het geven van een ingesproken boodschap, die keer op keer beluisterd kan worden, uitermate op prijs wordt gesteld. Soms nog meer dan een live uitgesproken wens, hoe raar het ook klinkt", aldus Marc Steenbergen, een van de twee oprichters van Card2Call. Shailen Rambaran Mishre, de mede-oprichter, voegt toe: "Iedereen roept altijd dat de tone-of-voice van een boodschap zo belangrijk is. Card2Call geeft hier invulling aan!".

De ontvanger krijgt het andere deel van de Card2Call kaart, belt het uitluisternummer, typt de persoonlijke krascode in die zichtbaar wordt op de kaart als de voor privacy redenen aangebrachte kraslaag is verwijderd, en luistert de boodschap af. Met een glimlach, met een traan, etc. Kortom ... een "Card 2 Call", vanuit je hart! Overigens kan indien gewenst via de website van Card2Call de boodschap ook als MP3 worden ontvangen.

Card2Call heeft diverse eigen kaartontwerpen, maar biedt merken, retailers, etc. ook de mogelijkheid om "private label" Card2Call ansichtkaarten en cadeau/wenskaartjes te ontwerpen, en op de markt te brengen. Daarnaast richt Card2Call zich op organisaties die voor klanten, partners, medewerkers iets speciaals willen doen. "De zakelijke incentive markt biedt, naast de toepassing voor consumenten via merken en retailers, vele mogelijkheden om invulling te geven aan het streven naar klantintimiteit", aldus Marc. "Zo kan de account manager eindelijk zijn verjaardagskaart of kerstgeschenk voor die speciale klant echt persoonlijk maken, en laten spreken!"

Op dit moment is Card2Call nog niet actief in de verkoop van haar kaarten aan consumenten. Shailen: "We overwegen op dit moment diverse strategische opties, maar we kunnen hier nog geen uitspraken over doen".