Gemeente Ede

Nieuwsberichten

dinsdag, 28 september 2010

Luchtvaartspektakel ook online groot succes

Door: afdeling Communicatie - Michiel Steenvoort

Zaterdag 18 september genoten duizenden mensen op de hei bij Ede van de Airborne herdenking en luchtlandingen en de spectaculaire Jan Hilgers Memorial Airshow. Ook online was het een favoriet onderwerp. Via Twitter werden mensen op de hoogte gehouden van nieuwtjes, en vooral de hyves-pagina is een groot succes.
Oproep om te twitteren met #airshow

Op het terrein werden bezoekers opgeroepen
hun tweets te vergezellen met de
hashtag #airshow

Hyves

Speciaal voor deze dag heeft Citymarketing Ede een hyves-pagina www.janhilgers.hyves.nl opgericht, waar bezoekers hun zelfgemaakte foto's, video's en hun ervaringen op kunnen delen. Met 143 leden, 642 foto's en diverse filmpjes heeft de hyves de verwachtingen van de gemeente overtroffen. Met ruim een uur aan beeldmateriaal van TV Gelderland erbij geeft dit een mooie impressie van de dag.

Website en Twitter

De website van de gemeente Ede www.ede.nl werd ook erg goed gevonden. Ede.nl werd op 18 september bekeken door drie maal zoveel bezoekers dan gemiddeld: van 6.000 naar 18.000. Op Twitter is een oproep gedaan om in alle tweets over het evenement #airshow te vermelden. Dit bleek een succes, er werd druk getwitterd. Op de Ede-website werden alle twitterberichten over de Airborne en Airshow verzameld.

Delen en herbeleven

De gemeente roept bezoekers op om foto's en filmpjes die zij tijdens het Airborne-programma en de Airshow gemaakt hebben te delen met anderen op de Hyves-pagina. Door een berichtje te plaatsen op de site kunnen bezoekers ook hun ervaringen delen. Mensen die het Airborne-programma en de Airshow nog eens willen herbeleven, kunnen de honderden foto's en filmpjes bekijken op www.janhilgers.hyves.nl.