IMVU betreedt de markt voor sociale entertainment

28/09/2010 09:03

PR Newswire

PALO ALTO, Californië, September 28, 2010 /PRNewswire/ --


- IMVU brengt via samenwerkingsverbanden met Viximo, Heyzap en OMGPOP

lucratieve games op de markt

IMVU, een online community waarin leden driedimensionale avatars

gebruiken om nieuwe mensen te ontmoeten, te chatten en games met hun vrienden

te spelen, kondigde vandaag aan dat de onderneming haar bedrijfsactiviteiten

uitbreidt naar sociale entertainment door alledaagse en sociale games op haar

populaire sociale platform aan te bieden.

IMVU breidt haar entertainmentvoorzieningen uit door aan haar steeds

groter wordende online community van meer dan 50 miljoen geregistreerde

gebruikers games aan te bieden. Dit alles is mogelijk gemaakt door een

samenwerkingsverband aan te gaan met de toonaangevende gamesontwikkelaars

Viximo, Heyzap en OMGPOP. Door deze samenwerkingsverbanden bestormt IMVU voor

het eerst de lucratieve markt voor alledaagse en sociale games, en voegt zij

naast de al bestaande centrale driedimensionale chat-, speel- en

inrichtfunctie nog meer functionaliteit toe om een bredere sociale

entertainmentervaring aan te bieden.

"IMVU biedt een hoge entertainmentwaarde door games aan onze

driedimensionale sociale ervaring toe te voegen", aldus Cary Rosenzweig, CEO

van IMVU. "Vanuit ondernemingsoogpunt is de combinatie van games, ons sociale

netwerk en de virtuele goedereneconomie de natuurlijke richting die

ingeslagen moet worden om IMVU naar het volgende groeiniveau te tillen."

De online community van IMVU kan zich aanmelden bij 3D Chat of de website

van IMVU en hier een keuze maken uit een grote verscheidenheid aan sociale en

alledaagse games. Hier vinden leden een uitgebreide selectie van meer dan 75

alledaagse en sociale games waarmee zij op een leuke manier nieuwe leden

kunnen ontmoeten en op een nog nooit eerder vertoonde manier op IMVU met

vrienden in contact kunnen komen, waaronder:


- Met IMVU-credits virtuele goederen kopen tijdens het spelen van games

zoals Top Modelz, een onder de IMVU-merknaam uitgebrachte versie van Photo

Market van Viximo.


- Een verscheidenheid aan OMGPOP-games met specifieke virtuele goederen

van IMVU eenvoudig aanpassen.


- Integratie van Avatar-profielen van IMVU en vrienden vanuit games van

OMGPOP toevoegen.

"Wij zijn verheugd dat wij met IMVU een samenwerkingsverband zijn

aangegaan voor de introductie van sociale games waarmee IMVU online community

zoals nog nooit eerder vertoond met elkaar in contact kunnen komen", aldus

Dale Strang, CEO van Viximo. "Veel van onze games, zoals het onder de

IMVU-merknaam uitgebrachte Top Modelz, integreren naadloos met de virtuele

goederen van IMVU. Op deze manier kunnen de miljoenen IMVU-gemeenschapsleden

hun plezier in onze games persoonlijker maken."

Informatie over IMVU, Inc.

IMVU, Inc. (http://www.imvu.com) is een online community waarin leden

driedimensionale avatars gebruiken om nieuwe mensen te ontmoeten, te chatten

en games met hun vrienden te spelen. IMVU heeft 50 miljoen geregistreerde

gebruikers en meer dan 10 miljoen unieke bezoekers. Bezoek

http://www.imvu.com/about/ voor meer informatie.

Mediacontact: Danielle Vogelenzang, +31-6-34-00-44-93, danielle@gamelosophers.com






-