Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Mercuri Urval beste HR-adviesbureau van Nederland
Amsterdam, 28 september 2010 - Mercuri Urval is uitgeroepen tot het beste HR-adviesbureau van Nederland. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Blauw Research naar de tevredenheid over adviesbedrijven in Nederland onder zakelijke beslissers uit het midden- en grootbedrijf.

Lovend rapport
Het juryrapport looft de prestatie van Mercuri Urval. De grote motor achter het succes is de performance in de categorie 'Resultaat'. Mercuri Urval krijgt hier een 7,3 tegenover 6,9 gemiddeld voor de branche. Wilma Buis, managing director van Mercuri Urval is trots op deze positie: 'Het is fantastisch als klanten je zo breed waarderen. Het meest essentieel is de waardering van het Resultaat. De toegevoegde waarde en de kwaliteit van het advies worden gezien als het beste in de HR-advieswereld. Onze missie is het resultaat van klanten verbeteren door mensen te verbinden aan strategie. De uitslag van dit onderzoek toont aan dat onze meerwaarde duidelijk door de klant wordt herkend. Wij vinden het een uitdaging om deze de komende jaren waar te blijven maken.'

Het onderzoek
Blauw Research heeft het onderzoek in opdracht van Vondel Publications (Incompany 100) uitgevoerd. De 4.008 respondenten -zakelijke beslissers die de afgelopen twee jaar verantwoordelijk zijn of betrokken zijn geweest bij de inschakeling van externe adviseurs- hebben uit 240 adviesbedrijven aangegeven met welke bedrijven zij samenwerken of hebben samengewerkt. De bedrijven kregen rapportcijfers verdeeld over zestien aspecten die samen vier categorieën vormen: 'knowhow', 'prijs', 'service' en 'resultaat'. Deze rapportcijfers vormen de basis voor de top 100 van de beste adviesbedrijven. In het onderzoek werd ook gevraagd naar de keuzemotieven, de aanbevelingsintentie en de loyaliteit van de beslissers.

Nummer één
Mercuri Urval is nummer één op alle vier de onderzochte gebieden. Op de zestien deelgebieden behaalde Mercuri Urval elf keer de eerste plaats en vijf keer de tweede positie. Men herkent en waardeert de 'Knowhow' van Mercuri Urval, waarbij het bedrijf meedenkt en zaken vanuit nieuwe invalshoeken belicht. De score is 7,3 tegenover 7 gemiddeld in de branche. De klanten waarderen de service met een 7,5 vergeleken met een gemiddelde van 7 over de gehele de branche. De rol van de contactpersonen is daarbij essentieel. De communicatie van Mercuri Urval krijgt van de klanten maar liefst een gemiddelde van 7,6; een uitzonderlijk hoge score in het onderzoek.

Over Mercuri Urval
Mercuri Urval is een internationaal adviesbureau dat organisaties helpt om zich te versterken met de juiste persoon op de juiste plaats. Mercuri Urval verbindt de mensen met de strategie. Uitgangspunt daarbij is dat mensen de enige actieve factor zijn die resultaat boeken in een organisatie en dat persoonlijkheid de doorslaggevende factor is voor het succes van een individu. Diensten zijn Werving & Selectie, Assessments, Business Coaching, Team Coaching, Audits, Talent Management, Board & Executive. Mercuri Urval is gevestigd in 25 landen, heeft 700 mensen, 3000 cliënten, werft 10.000 mensen per jaar en doet ca. 30.000 assessments per jaar. De organisatie heeft een trackrecord van 40 jaar bewezen resultaat en succes. In Nederland heeft Mercuri Urval 4 kantoren en 60 medewerkers.

Noot voor de redactie,