Unilever implementeert wereldwijd Terra Technology Demand Sensing voor voorraadoptimalisatie

Succesvolle Noord-Amerikaanse implementatie door Unilever vermindert prognosefouten aanzienlijk en leidt tot wereldwijde implementatie

NORWALK, Conn.--(BUSINESS WIRE)-- 20100928 --

Terra Technology (www.terratechnology.com), de meest betrouwbare leverancier van innovatieve oplossingen op het gebied van toeleveringsketens voor producenten van consumentenproducten, kondigde vandaag aan dat Unilever (NYSE: UL), een van 's werelds toonaangevende producenten van voedings-, woon- en verzorgingsproducten, een wereldwijde overeenkomst heeft getekend voor de oplossingen Demand Sensing en Multi-Enterprise Inventory Optimization van Terra Technology. Unilever gebruikt Demand Sensing al een jaar in Noord-Amerika en heeft de prognosefouten op het gebied van de productie en voorraad daarmee aanzienlijk verminderd. Unilever verwacht veiligheidsvoorraden tot 15% te verminderen als gevolg van de wereldwijde implementatie. Unilever heeft de software ook in Europa en Azië uitgeprobeerd, waar prognosefouten met meer dan 50% zijn verminderd.

Gary Calveley, Group Vice President van Customer Service Excellence voor Unilever, zei hierover: “Unilever standaardiseerde op de oplossingen Demand Sensing en Multi-Enterprise Inventory Optimization van Terra Technology om beter op de markt te kunnen reageren en de kosten te verlagen. Zolang de wereldwijde economie onstabiel is en consumentenuitgaven veranderlijk blijven, moeten producenten van consumentenproducten de verkoop nauwkeurig voorspellen om de kosten te verlagen en winst te blijven maken. Door de prognosenauwkeurigheid en voorraadplanning te verbeteren kan Unilever aan de consumentenvraag naar producten voldoen zonder overvloedige voorraden te hebben.”

“Unilever is een leider op het gebied van consumentenproducten die zich concentreert op het leveren van een waardevolle bijdrage aan het leven van consumenten,” aldus Robert F. Byrne, president en CEO van Terra Technology. “Dankzij het gebruik van eersteklas technologieën kan Unilever snel en efficiënt reageren op veranderingen in de consumentenmarkt. Door de wereldwijde implementatie van Demand Sensing en Multi-Enterprise Inventory Optimization kan Unilever veranderingen in de consumentenvraag overal ter wereld voorspellen en de juiste producten aan consumenten leveren terwijl de voorraad wordt verkleind.”

Voor meer informatie over Unilever’s succesvolle implementatie van de oplossingen van Terra Technology kunt u op woensdag 29 september 2010 om 17.00 uur Nederlandse tijd een door Consumer Goods Technology gehoste WebEx-sessie met Doug Sloan, directeur van Supply Chain Operations Support, bijwonen.

Over Unilever

Unilever’s missie is vitaliteit aan het leven toe te voegen. Wij voldoen aan dagelijkse behoeften op het gebied van voeding, hygiëne en persoonlijke verzorging met merken waardoor mensen zich goed kunnen voelen, goed eruit kunnen zien en meer uit het leven kunnen halen. Unilever is een van 's werelds toonaangevende leveranciers van veel verkochte consumentengoederen, met sterke lokale wortels in meer dan 100 landen over de hele wereld. Unilever's portfolio bevat enkele van 's werelds meest bekende en geliefde merken, waaronder dertien merken met een waarde van €1 miljard en wereldwijde leiderschap in vele categorieën waarin het bedrijf werkzaam is. Het portfolio bevat merkiconen zoals: Knorr, Hellmann’s, Lipton, Dove, Axe/Lynx, Vaseline, Omo, Surf, Marmite en Pot Noodle.

Unilever heeft ongeveer 174.000 werknemers in bijna 100 landen, en had in 2008 een jaarlijkse verkoop van €40 miljard. Ga naar www.unilever.com voor meer informatie over Unilever en zijn merken.

Over Terra Technology

Terra Technology is de meest betrouwbare leverancier van innovatieve oplossingen op het gebied van toeleveringsketens voor producenten van consumentenproducten. De oplossingen van Terra Technology gebruiken betere wiskundige en downstreamgegevens om de prestaties van de toeleveringsketen te verbeteren, waarbij prognosefouten tot maximaal 50% worden verminderd en de hoeveelheid voorraad tot maximaal 20%. Meer nauwkeurige prognoses besparen geld, betekenen minder voorraad, verbeteren klantenservice en zorgen voor minder afval. Sommige van 's werelds grootste bedrijven op het gebied van verpakte consumentengoederen maken gebruik van Terra Technology, waaronder Procter & Gamble, Unilever, Kraft Foods, Kimberly-Clark, ConAgra Foods en Campbell Soup. Ga naar www.terratechnology.com of bel +1 203 847 4007 x111 voor meer informatie.

CONTACT:
Contactpersoon media
David Fretwell
PAN Communications
+1 978 474 1900
terra@pancomm.com
of
Contactpersoon bedrijf
Mary Fields
Terra Technology
+1 203 847 4007 x127

mary.fields@terratechnology.com