Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Resultaten Multichannel Monitor 2010 tijdens Thuiswinkel Update

20/08/2010

Dinsdag 28 september presenteren het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Thuiswinkel.org de resultaten van de tweede Multichannel Monitor, een onderzoek onder ruim 1700 consumenten dat de rol van verschillende kanalen (winkel, internet, print en telefoon) bij het oriëntatie- en koopproces in kaart brengt. De presentatie vindt plaats tijdens de Thuiswinkel Update 2010 in DeFabrique in Maarssen.

De Multichannel Monitor legt de relatie tussen online en offline consumentengedrag en geeft antwoord op vragen als: Via welke kanalen koopt de consument producten en diensten en via welke kanalen oriënteert hij zich voor die aankoop? Waarom wisselt hij van kanaal? Wat is de rol van internet daarin en hoe ontwikkelt die rol zich?

Meer dan twaalf miljoen Nederlanders oriënteren zich inmiddels op internet voordat ze een product of dienst kopen. Via de monitor willen HBD en Thuiswinkel.org meer inzicht verkrijgen in deze ontwikkelingen en wat die betekenen voor zowel webwinkels als fysieke winkels. Te meer omdat in veel andere onderzoeken het accent steeds sterk ligt op de rol van internet als aankoopkanaal. In 2009 werd de eerste Multichannel Monitor gepubliceerd.

Voor meer informatie over de Thuiswinkel Update 2010 en aanmelden: www.thuiswinkelupdate.nl. Ondernemingen die staan ingeschreven bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel profiteren van een aanzienlijke korting op de deelnameprijs. Alle aanwezigen ontvangen gratis het onderzoeksrapport Multichannel Monitor 2010.

Download

Multichannel Monitor 2009
Multichannel Monitor 2009

Meer over

Thuiswinkel Update 2010
Thuiswinkel Update 2010

Lees ook

Persbericht Leukste winkel om bij te werken: Inschrijven kan nog tot 20 september
Persbericht Leukste winkel om bij te werken: Inschrijven kan nog tot 20 september
Resultaten Multichannel Monitor 2010 tijdens Thuiswinkel Update
Resultaten Multichannel Monitor 2010 tijdens Thuiswinkel Update
Multichannel Monitor 2010
Multichannel Monitor 2010
Thuiswinkel.org: 29 webwinkels winnen Nationale Thuiswinkel Awards 2010 Thuiswinkel.org: 29 webwinkels winnen Nationale Thuiswinkel Awards 2010 Nieuwe kleine bedrijven noodzakelijk voor dynamiek in de detailhandel
Nieuwe kleine bedrijven noodzakelijk voor dynamiek in de detailhandel