Ingezonden persbericht


Persbericht:

'Awardwinnend uitzendbureau WINE Masters breidt uit met andere specialismen'

Westzaan, 28 september 2010

Uitzendbureau voor wijnadviseurs WINE Masters heeft gisteren de 'Productschap Wijn Marketing Award 2010' gewonnen in de categorie wijnimporteurs. De jaarlijkse vakprijs voor wijnmarketinginspanningen werd toegekend voor de casus 'wijnadviseur op de winkelvloer' bij PLUS supermarkten. Vandaag maakt WINE Masters bekend dat de gespecialiseerde uitzendactiviteiten worden uitgebreid naar andere soorten dranken waaronder bier, gedistilleerd, koffie en thee, en naar voedingsmiddelen zoals kaas en delicatessen. Dit najaar starten de wervingscampagnes voor de adviseurs in de nieuwe categorieën.

Award
De bekendmaking van de winnaars van de 'Productschap Wijn Marketing Awards 2010' vond gisteren plaats tijdens het vaksymposium Wijn & Marketing 2010. De awards zijn een jaarlijkse bekroning voor de beste marketinginspanningen in de Nederlandse wijnbranche, de inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke vakjury. Directeur Corria Houthuizen van WINE Masters en wijninkoopster Alexandra Pouderoyen van PLUS Retail namen de award in de categorie wijnimporteurs gezamenlijk in ontvangst. PLUS supermarkten plaatste het afgelopen jaar wijnadviseurs van WINE Masters aan het winkelschap in verschillende van zijn vestigingen, consumenten werden ter plekke geadviseerd en begeleid bij het kiezen van de juiste wijn.

De vakjury oordeelde als volgt over de casus van PLUS en WINE Masters: 'De klant helpen bij zijn of haar keuze op de winkelvloer is een wezenlijk onderdeel van de propositie van de Plus supermarken. De Wijnadviseur biedt, naast het wijninformatiesysteem en wijnwijzer en de andere wijnconcepten van Plus, de consument de gelegenheid op een eenvoudige, interactieve en persoonlijke wijze een goede keuze te maken uit het wijnaanbod. De jury prijst Plus Retail Nederland in samenwerking met WINE Masters voor haar inspanningen om de kwaliteit van de consumentenkeuze bij wijn te verbeteren en ziet de nauwe samenwerking tussen conceptontwikkeling en marketing als belangrijkste succesfactor. Om die reden verleende de jury haar de hoogste eer.'

Uitbreiding
Corria Houthuizen is verguld met de award: 'We zijn erg trots dat we met WINE Masters een bijdrage kunnen leveren aan de doelstelling van PLUS om de belangrijkste wijnsupermarkt van Nederland te worden. De gewonnen award bevestigt dat we een goed product hebben, er zat al een serieuze groei in het aantal aanvragen en we verwachten nu gestaag te gaan doorgroeien.'

Houthuizen: We gaan ons nu tegelijkertijd richten op een breder palet aan producten waar gespecialiseerde adviseurs benodigd zijn. Onze uitzendactiviteiten worden hiervoor uitgebreid naar andere soorten dranken waaronder bier, gedistilleerd, koffie en thee, en naar voedingsmiddelen zoals kaas en delicatessen. In onze gesprekken met producenten, importeurs en detaillisten hebben we het afgelopen jaar gemerkt dat er veel behoefte is aan gespecialiseerde uitzendkrachten met kennis en passie rondom bepaalde producten. Aanbieders kunnen gewoonweg niet wekelijks een beroep doen op het eigen personeel om op winkelvloer, beurzen en evenementen te staan om advies te geven of proeverijen te verzorgen. De consument daarentegen wil steeds meer weten over smaak- en productachtergronden en vraagt hier op een veelheid aan momenten naar.

De verschillende uitzendspecialismen zullen worden ondergebracht onder de paraplunaam TASTE Masters, het complete aanbod wordt daarmee overzichtelijk en toegankelijk. Dit najaar starten de wervingscampagnes voor de adviseurs in de nieuwe categorieën.

Geïnteresseerden en persrelaties kunnen contact opnemen met WINE Masters voor meer informatie of een afspraak.