Buggy parking maakt shoppen met kinderen minder stressvol

30/09/2010 09:43

PR Matters

NIJMEGEN - House of Shoes opent vandaag een speciale Buggy Parking. Deze actie is opgezet om aandacht te vestigen op de opening van de House of Shoes webshop. De schoenenketen richt zich hierbij met name op jonge moeders en wil het winkelen voor kinderschoenen meer ontspannen maken voor deze groep. Uit onderzoek van het Vrouwen Elektronica Panel blijkt namelijk dat ruim 67% van de moeders met kinderen in de leeftijd van 2 tot 5 jaar winkelen met kids als stressvol ervaart.

Om er achter te komen waar House of Shoes jonge moeders, haar kerndoelgroep, mee kan ondersteunen, voerde zij in samenwerking met het Vrouwen Elektronica Panel een onderzoek uit. Van de ruim honderd respondenten was 72% van mening dat er in winkels meer rekening gehouden moet worden met kinderwagens en buggy's. Bijna 90% neemt de kinderen mee als ze gaan shoppen voor kinderschoenen. Kinderschoenen worden door 69% van de moeders regelmatig online gekocht. Meer dan 60% geeft dan ook aan dat een webshop een meerwaarde is voor een schoenenwinkel. House of Shoes opent voor één dag een buggy parking, hiermee wil zij laten zien dat zij meedenkt met moeders die met de kids en de kinderwagen gaan winkelen voor kinderschoenen.

Parking Piccolo

De buggy parking bestaat uit speciale parkeervakken voor buggy's en kinderwagens, recht voor de deur van de vestigingen. De parkeerplaats wordt beheerd door een piccolo. Na het parkeren krijgen ouders een parkeerticket en bij aankoop een kortingsbon voor de webshop.

In de kinderschoenen

House of Shoes, ruim honderd jaar geleden opgericht als fabrikant van kinderschoenen, vult haar 41 vestigingen aan met een uitgebreide webshop. Om dit onder de aandacht te brengen van de kerndoelgroep werd guerilla marketing specialist Cor Hospes van adviesbureau Tsjee ingeschakeld. Hospes, auteur van o.a. 'Guerilla Marketing, nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant' en 'Alle 13 goed', ondersteunde het marketingteam bij het opzetten van de actie. De focus actie lag hierbij op de relevantie voor de kerndoelgroep.

Over House of Shoes

House of Shoes is onderdeel van de Verenigde Bedrijven Nimco uit Nijmegen. Velen zullen de keten van schoenenwinkels nog kennen onder de naam Nimco. Onder deze naam begon het bedrijf 106 jaar geleden als fabrikant van kinderschoenen. Vandaag de dag, met in totaal 41 vestigingen en een webshop, is zij één van de grootste ketens in schoenenwinkels in Nederland. De kindercollecties vertegenwoordigen ruim 50% van het aanbod. Alle vestigingen bieden een collectie schoenen voor dames, heren en kinderen waarbij 'family fashion & fun'centraal staan.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.houseofshoes.nl