Otto kiest voor TNT Post

30/09/2010 10:48

TNT Post

DEN HAAG, 30 SEPTEMBER 2010 - Klanten van online waren- en modehuizen Otto, Bonprix en Heine ontvangen vanaf 1 januari 2011 hun bestellingen via Pakketservice van TNT Post. Hiertoe sloten Otto Group en TNT Post onlangs een driejarig contract. Op jaarbasis gaat het om ruim vier miljoen zendingen, van mode-artikelen tot huishoudelijke apparatuur.

In de groeiende thuiswinkelmarkt staat de ontvanger centraal bij de bezorging van hun bestelling. De aandacht van Pakketservice van TNT Post voor de ontvanger in producten, diensten en mentaliteit en de zeer uitgebreide dekking van het aantal locaties waar pakketten kunnen worden afgehaald of worden teruggestuurd, waren voor Otto Group doorslaggevend om de samenwerking aan te gaan. Gerrit Mastenbroek, Directeur Pakketservice van TNT Post, is uitermate verheugd met deze samenwerking: "Als een gerenommeerde organisatie als Otto Group besluit met je samen te werken dan kun je dat alleen maar zien als een blijk van erkenning voor de kwaliteit die wij elke dag in onze dienstverlening aan de klant stoppen."

"Voor verkopers op afstand is de logistieke dienstverlener een verlengstuk van het bedrijf. Het is voor de Otto Group van groot belang dat haar logistieke partner dezelfde 'bloedgroep' heeft ten aanzien van verkoop op afstand. Met haar toekomstvisie en de hierop aansluitende zichtbare investeringen in IT, processen en producten, sluit TNT Post Pakketservice prima aan op onze zienswijze", aldus Eric Harverkort, Manager Customer Service & Logistics bij Otto.

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) naar ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in het eerste halfjaar van 2010 bedroeg 2.060 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

Over Otto Group

De Otto Group is de grootste homeshopping-organisatie ter wereld met vestigingen in 19 verschillende landen en wereldwijd de op 1-na- grootse online retailer. De Groep bestaat uit 123 werkmaatschappijen zoals OTTO, Zara, Bonprix, Heine en Baumarkt Direct. Met circa 52.000 medewerkers wordt een groepsomzet van 11,5 miljard Euro gerealiseerd. In Nederland werken zo'n 215 FTE. De groep is op de Nederlandse markt actief met de labels Otto, Bonprix, Heine, JM Bruneau, Trois Suisses en Your Look for Less, welke gezamenlijk een uitgebreid assortiment in mode, wonen en electronica bieden.