Gemeente Winterswijk
Eerste elektrische scooter in de Achterhoek voor gemeente Winterswijk
Aftrap voor samenwerking tussen Echt Achterhoek en 100% Winterswijk
Op donderdag 30 september hebben de wethouders Ilse Saris en Rik
Gommers - in aanwezigheid van de directeur van de Regio Achterhoek Jan
Bart Wilschut - een elektrische scooter in gebruik genomen. Daarmee is
de gemeente Winterswijk de eerste gemeente in de Achterhoek die een
elektrische scooter heeft aangeschaft ten behoeve van haar medewerkers.
De scooter is uitgevoerd in de huisstijl van de campagnes `100%
Winterswijk. Geniet van het pure leven!' en `Echt Achterhoek'. Hiermee
willen zowel de gemeente als de stichting Winterswijk Marketing laten
zien dat zij samen met de Regio Achterhoek aan de promotie van de
Achterhoek en Winterswijk willen werken.
De aanschaf van de elektrische scooter komt voort uit de Energietop die
op 20 mei jongstleden in Winterswijk is gehouden. De gemeente
Winterswijk heeft hoge ambities als het gaat om duurzame energie. In
Regio Achterhoek verband wordt hard gewerkt om te komen tot
gezamenlijke initiatieven op het gebied van duurzame energie. "Als
gemeente willen we dan ook het goede voorbeeld geven. Vandaar dat we de
scooter aangeschaft hebben. We hebben aldienstfietsen en makeng ebruik
van de buurtauto, maar medewerkers kunnen dus voortaan ook de scooter
lenen voor externe afspraken in Winterswijk of de directe omgeving. Het
is een eerste stap in al onze plannen die we hebben rond duurzame
energie", aldus wethouder Rik Gommers.
Samenwerking promotie
Wethouder Ilse Saris is namens de gemeente voorzitter van de Stichting
Winterswijk Marketing. Deze is op haar beurt verantwoordelijk voor de
campagne '100% Winterswijk. Geniet van het pure leven!'. Ook
participeert de gemeente in de regionale campagne `Echt Achterhoek' van
de Regio Achterhoek. "We willen als gemeente laten zien dat wij als
gemeente de beide campagnes een warm hart toe dragen. Maar we denken
ook dat beide campagnes elkaar kunnen versterken. Vandaar dat we de
stichting Winterswijk Marketing gevraagd hebben om na te denken hoe de
scooter hier een bijdrage in kan leveren. Vandaar de beide huisstijlen.
Als de medewerkers van de gemeente en ook het college straks met de
scooter naar externe afspraken gaan, promoten ze beide campagnes",
aldus wethouder Ilse Saris.