Virtuele VVV gepresenteerd op VVV Jubileumcongres

30/09/2010 17:07

VVV Nederland

Persoonlijke VVV service thuis en op vakantie

Heerlen, 30 september 2010 - Vanaf begin volgend jaar kunnen consumenten vanuit huis of vanaf hun vakantieadres persoonlijk toeristische informatie verkrijgen bij de VVV. VVV informatie wordt natuurlijk al veel langer via het internet en andere digitale informatiedragers ontsloten, maar het bijzondere aan deze nieuwe VVV service is dat de klant nu via de webcam live contact heeft met een VVV-medewerker. Via de virtuele VVV krijgt de klant persoonlijk en op maat tips en ideeën voor een dagje uit of vakantie aangereikt.

Deze nieuwe dienstverlening is vandaag in Heerlen op het jubileumcongres van de 125-jarige VVV geïntroduceerd. Topondernemer Annemarie van Gaal nam alvast een voorproefje en zocht vanaf het podium rechtstreeks verbinding met een medewerker van VVV Apeldoorn. Die gaf haar 'live' en op afstand de leukste tips voor een weekendje weg op de Veluwe. Naar verwachting kan de consument vanaf begin 2011 gebruik maken van deze nieuwe VVV service.

Klantgericht en toekomstgericht

Onlangs werd de VVV uitgeroepen tot het meest klantgerichte merk van Nederland (jaarlijkse merkonderzoek BrandAsset Consult). "Dat geeft wel aan dat het VVV merk niet alleen 125 jaar bestaat maar ook nog steeds van grote betekenis is", aldus Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland. "De lancering van de virtuele VVV is een goed voorbeeld van de moderne en toekomstgerichte dienstverlening van de VVV. Op deze manier speelt de VVV een wezenlijke rol in de ontwikkeling van de vrijetijdseconomie in Nederland. En die is van steeds grotere economische en maatschappelijke betekenis voor regio's en steden".

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.vvvjubileumcongres.nl