Ingezonden persbericht


Amsterdam, 29 september 2010
PERSBERICHT: Design Bridge aan de slag voor Kips'!

Na een oriëntatie bij verschillende bureaus heeft Zwanenberg Food Group besloten haar packaging design activiteiten van het merk Kips' onder te brengen bij Design Bridge, international brand design agency.

In samenwerking met het reclamebureau Nieuw zal Design Bridge vorm geven aan de herpositionering van het vleeswaren merk Kips'. Het oer-Hollandse merk krijgt een make-over die het voor de consument nog aantrekkelijker maakt om Kips' te serveren! Het design traject, uitgevoerd door Design Bridge Amsterdam, omvat het aanpassen van de verpakkingen van alle producten binnen de Nederlandse range. Het nieuwe design zal nog dit jaar in supermarkten in Nederland te zien zijn.

Zwanenberg Food Group behoort, met 1.300 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoeen (2008), tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder Kips' (in Nederland) en ZWAN (in een groot aantal exportlanden). Zwanenberg levert ook een aantal bekende private labels en heeft, naast in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via horeca, pompstations etc.), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren en kaas. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.

Design Bridge is een international brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van consumenten- en corporate merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van 3D, innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Sara Lee, Heinz en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.


---